Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wild Beast med lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wild Beast med lipo

    Hei.. Har en wild Beast med Li-Po 3s 1100.. Problemet er at det flyr som et olja lyn en liten stund, men så blir alt så sløvt at det er så vidt at det klarer å hovre. Flyr lenge rolig i putre fart, men det klarer ikke hente seg inn. Bruker standard motor og ics 480 reg. Hva er det jeg gjør feil. Det blir liksom frustrerende å se videoer av det somme flyet der er en tulling sitter i fem minutter å hovrer i STUA si.

    På forhånd takk for alle gode teorier....
    Hans P Førde

  • #2
    Har en mistanke om at du driver og ødelegger cellene dine... ICS480 kutter ikke før rundt 5Volt og det er langt lavere enn 3S LiPo-pakker tåler å kjøres ned uten å ødelegges. 9 Volt cutoff er anbefalt for 3S, men jeg tyner gamle pakker ned til 7,5 Volt vel vitende om at det ikke er anbefalt av batteri-produsentene.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg kjører også med 3s lipo og 1200 mah. Flyr ikke så veldig lenge jeg heller, rundt 10 minutter kanskje. Hadde store problemer med kort flytid jeg osgså, før jeg satte volt kutten til 8 volt. Har gått bra så langt i allefall, har bynt å hatt noen timer med flytid også.
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #4
        Så betyr det at jeg må bytte regulator da egentlig? Eller er det andre måter å løse problemet på? Hvordan virker kulde inn på Li-Po batterier?
        Hans P Førde

        Comment


        • #5
          Har vel funnet ut at kulde ikke virker særlig bra mot lipo hvis en tar ut flyet fra varmen og flyr i masse minusgrader. Har vel erfart at en bør ta noen runder med svak gasspådrag for å "varme" opp lipo`ene littegrann. Men dette kan sikkert joo forklare bedre en hva jeg kan.

          Kjenner heller ikke til regulatoren din, men på min så er det flere trinn en kan velge som volt kutt.
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

          Comment


          • #6
            Joda, stemmer det. Når batteriene er kalde dropper spenningen raskt så regulatoren kutter på full gass. Litt kjøring på lite gass gjør at batteriet bygger opp varme og vil etterhvert fungere godt.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Har bestilt en regulator med valgfri cut-off, men hvordan vil den virke hvis jeg f.eks. stiller den på 8-9 V. Vil flyet da drive å stoppe i lufta eller?
              Hans P Førde

              Comment


              • #8
                Regulatoren vil kutte når voltstyrken på batteriet samsvarer med cut off styrken. Men man vil kunne fly flyet inn uten problemer for det. Man tar bare gassen helt tilbake, for så å gi gass igjen. Det er en slags forvarsel for når batteriet begynner å bli tomt, somregel merker man det første kuttet når man drar full, eller mye gassbruk, som feks hovring. Jeg kutter motoren sikkert en par tre ganger før jeg lander og lader batteriet på nytt. Å da er det ikke noe problem å fly på mellom, eller lite gasspådrag.
                Runar Isaksen
                risaksen@bluezone.no

                Comment

                Working...
                X