Unconfigured Ad

Collapse

FreeAir Streetfighter Mustang og Spitfire.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

    #1

    FreeAir Streetfighter Mustang og Spitfire.

    Har kjøpt disse to modellene til meg og en kamerat. Det ser gøy ut å slåss i lufta. Har laga en 14 turn motor til Mustangen min og den drar ca 320 g, 8220 rpm ved 8.1 A med et 2S 830 mAh batteri og en 8040 prop. Burde være bra på et 160 g fly.
    Attached Files
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

    #2
    Flyet er bortimot ferdig. Vingen er limt fast med mottageren og regulatoren inni kroppen. Må bare koble servoene til rorene nå så er den klar. Balansen er bra, og det er mye kraft!

    Det er en video av disse flyene på denne sida: http://www.nesail.com/detail.php?productID=3146
    Attached Files

    Comment

    • Kråka
      • Mar 2004
      • 199

      #3
      Sikkert artig, men: Jeg henger ikke helt med.. Du bygger egne motorer, og også helikoptere, og så KJØPER du noen skumplastbiter som nesten ligner en Mustang; for $70,-...
      Bygger bedre enn jeg flyr...
      ARF? Nei takk!

      Comment

      • tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

        #4
        Jeg sparer jo så mye penger når jeg bygger motorer og helikoptre at jeg kan bruke de andre plasser.

        Jeg kjøpte de på Elefun og der var det enda dyrere. Av og til vil jeg også ha enkle løsninger, derfor kjøpte jeg en Zap, og derfor kjøpte jeg disse. Enkel moro. Får heller ikke tak i verken depron eller EPP her.

        Comment

        • tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

          #5
          Har akkuratt tatt jomfruturen. Den flyr fint og har masse kraftoverskudd. Vingen bøyer seg ganske bra i tette looper. Den kan fly både sakte of fort. Jeg savner sideror en del. Det glitched voldsomt mye og motoren stoppet av og til. Jeg skal slå av current limiting i regulatoren og se om det hjelper. Det hjelper vanligvis i helikopter.

          Skal poste en video av den når jeg har fått lastet den opp...

          Comment

          • tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

            #6
            vidoj:

            Comment

            • Superstar40
              • Dec 2002
              • 1667

              #7
              Dette var jo rene påskestemning
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment

              • tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

                #8
                Har montert det medfølgende understellet nå. Flyet har overflod av kraft og jeg foretrekker å lande på hjul. Vil vel savne sideror enda mer nå, tenker jeg.

                Comment

                • tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

                  #9
                  En video av flyging på is i dag.




                  Merker at flyet trekker nedover. Vil prøve å vinkle motoren litt opp. Er ikke noe stort problem.

                  Comment

                  • Isak
                    • Apr 2004
                    • 680

                    #10
                    ehem.. var det flyving idag du sa ?? is sa du ?? hvor er det du bor hen da ?..bardufoss ja.. au au !

                    Bortsett fra det, hvorfor kutter den siste videoen så brått? ble den inverted flyby`en for sakte ? Pene fly forresten, mustangen så ut som den gikk på dop !
                    Runar Isaksen
                    risaksen@bluezone.no

                    Comment

                    • tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

                      #11
                      Jepp. 69° nord.

                      Minnekortet i kameraet ble fullt, derfor stoppet videoen.

                      Det flyr ganske bra. Tåler mye juling. Her er en video fra i går med en Ultramicro Edge 540 også, men kameraet var ikke zoomet inn nok. Datoen på videoen er feil. Legg merke til når Mustangen flyr i bakken da jeg trodde jeg holdt på å kræsje med Edge'n. Fikk litt panikk og steilet flyet... tror jeg. Ikke godt å si sånn i ettertid.

                      Comment

                      • Isak
                        • Apr 2004
                        • 680

                        #12
                        Hehe.. så stygt ut en stund der ja, men jeg regner med at modellen berga så passe bra. Lette depron modeller er fine slik. utrolig climb rate var det i allefall på isopordoningen

                        Men nå må jeg slutte å se på videoene dine, brrrrrrrrrr... får jo vinterdepresjonen i flashback her jeg sitter med ståpels langt nedover ryggen. ( lurer på hva han fyren som står å flyr på filmen uten lue og votter er laget av ) !! ! ! store forskjeller i vår langstrakte fjellknaus gitt...
                        Runar Isaksen
                        risaksen@bluezone.no

                        Comment

                        • tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

                          #13
                          Det gikk fint etter den inverted passeringen. Flyet trenger en del nedoverror for å fly inverted i den hastigheten.

                          Fløy igjen i dag, denne gang med et nytt batteri. E-tec 2S 1250 mAh. Flytiden var på 29 minutter med frisk flyging. Tilsammen så har jeg ca 50 minutter flytid nå med de to batteriene. Merket ikke noe til den ekstra vekten, og batteriene sitter på tyngdepunktet. Dette batteriet gir litt mer effekt enn det andre siden det holder spenningen bedre under belastning.

                          Jeg limte inn en karbonfiberlist i vingen bak batteriet i dag for å redusere bøyingen av vingen i idiotiske manøvre.

                          Comment

                          Working...