Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simprop Piaggio Avanti P180

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Simprop Piaggio Avanti P180

    Hadde en lite opprydding nede i kjelleren i helga... fant igjen en modell jeg kjøpte for noen år siden..
    Dette er en modell av simprop (Piaggio Avanti P180)
    http://www.hobby-lobby.com/piaggio.htm
    Det skal egentlig sitte 2stk. speed 400 i den... men siden børsteløse motorer har blitt såppas billige tror jeg at jeg skal ha det... men da er det store spørsmålet.. hva slags motorer skal jeg ha? kan noen komme med et forslag?
    På den linken jeg satte inn står det at anbefalt er 2stk. Mega Brushless 400.
    Det andre spm. jeg har er om det går ann å ha 2stk. motorer på en regulator?

    mvh Geir Olav Nilsen
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic




  • #2
    Det kan gå an å kjøre to motorer på samme regulator hvis de er nøyaktig likt viklet, og ledningene er nøyaktig like lange til hver motor. Det er derimot ikke anbefalt fordi du risikerer at den ene motoren ikke starter, og da kan du ødelegge regulatoren og batteriet fordi den motoren som ikke starter vil fungere som en kortslutning. Det er ikke noe som sjer ofte, og de fleste regulatorer klarer å kutte strømmen i tilfelle kortslutning, men muligheten er der. Det er som regel ikke et problem at den ikke starter i lufta fordi propelleren vil holde motoren i gang hele tiden, men under håndstart for eksempel kan det skje. Det er mange som flyr med to motorer på samme regulator med hell. Om det fungerer eller ikke er et sjansespill fordi det ikke lar seg gjøre med alle motorer.

    Det vil være lavere virkningsgrad enn med to regulatorer fordi regulatoren jobber med gjennomsnittsfeedback fra begge motorene hele tiden.

    Comment

    Working...
    X