Unconfigured Ad

Collapse

Ultimate og elmotor spm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bit
    • Oct 2003
    • 304

Ultimate og elmotor spm

Hei!
    Hva er forskjellen på
    PARK 370 BRUSHLESS MOTOR 5400KV
    og
    Park 370 Brushless Motor,3600KV

hva vil jeg ha til en Ultimate depron sak? Hva trenger jeg i tillegg til batteri for at dette skal fungere? regulator?

vil jeg ha motor med gir i en sånn modell?
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM
  • osiris
    • Jun 2003
    • 78

KV betyr antall omdreininger pr minutt pr volt på motoren din.
    Høyere KV = høyere turtall.
    Dette høres ut mistenkelig ut som "inline"(kaller det slik da jeg ikke har noe bedre navn på det) type motorer ala type Feigao, Hacker o.l.
    Min er faring er at jeg heller ville valgt en motor type "outrunner" med en KV på rundt 1000-1100. Outrunnere er in mine øyne mye bedre til 3D/Depron bruk. Gear på slike små modeller blir bare trøbbel, tull og rakkelverk av dimensjoner

Nå kan man jo velge et hav av regulatorer, men hadde gått for et kjent merke av type CC Phoenix, JETI eller TMM opp til 10-12A.

Skal du bruke Li-Po tror jeg egentlig at det meste er bra. Kjører selv på batterier som E-tec, Thunder Power, Kokam

Lykke til

-pål-
    “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

Comment

• Bit
      • Oct 2003
      • 304

Originally posted by osiris
      KV betyr antall omdreininger pr minutt pr volt på motoren din.
      Høyere KV = høyere turtall.
      Min er faring er at jeg heller ville valgt en motor type "outrunner" med en KV på rundt 1000-1100.

Nå kan man jo velge et hav av regulatorer, men hadde gått for et kjent merke av type CC Phoenix, JETI eller TMM opp til 10-12A.
      -pål-
      Så noe sånt;

med en slik

vil kanskje være et godt valg da?
      Bjørnar, Trondheim
      bkhans-1@broadpark.no

Comment

• osiris
        • Jun 2003
        • 78

Hvis det er en Eflight Ultimate du vil ha, så tror jeg at at Park 370 outrunner kan bli litt liten for deg. Har sett en slik motor i en Eflight Tensor, og den fløy utrolig bra. Men Ultimate veier litt mer.

Hvis du vil ha 3D/hoover egenskaper på Ultimate, så tror jeg heller at en AXI 2208/34 eller PJS 3D 550R er et mye bedre valg.

EFlight sine regulatorer har jeg ikke noe erfaring med, men har lest på div forum at de ikke er så bra(noen som har tatt fyr f.eks) Man må også tenke vekt på sike små fly, så hadde nok vurdert en ESC fra TMM eller CC Phonenix på rundt 10-12A

-pål-

Comment

• Bit
          • Oct 2003
          • 304

Originally posted by osiris
          Hvis det er en Eflight Ultimate du vil ha, så tror jeg at at Park 370 outrunner kan bli litt liten for deg. Har sett en slik motor i en Eflight Tensor, og den fløy utrolig bra. Men Ultimate veier litt mer.

Hvis du vil ha 3D/hoover egenskaper på Ultimate, så tror jeg heller at en AXI 2208/34 eller PJS 3D 550R er et mye bedre valg.

EFlight sine regulatorer har jeg ikke noe erfaring med, men har lest på div forum at de ikke er så bra(noen som har tatt fyr f.eks) Man må også tenke vekt på sike små fly, så hadde nok vurdert en ESC fra TMM eller CC Phonenix på rundt 10-12A

-pål-
          jeg har en liten begrensning sjø, skal nemmelig bestilles en RC bil fra dette stedet http://www.victoriahobbyshop.com/ , så jeg tenkte jeg skulle henge meg på å bestille noe "småtteri", så utvalget er begrenset. Spørs om jeg bare dropper hele greia da.
          Bjørnar, Trondheim
          bkhans-1@broadpark.no

Comment

• osiris
            • Jun 2003
            • 78

Jeg kan selfølgelig ikke si hva du burde/ikke burde gjøre her i denne saken, dette må du finne ut av selv
            Men hvis "drømmen" stopper for noen få hundrelapper, så hadde jeg vel heller spart en måned eller to ekstra for og få råd til en motor/reg jeg i mine øyne vet ville passet dette flyet bedre.

Valgets kvaler...

-pål-

Comment

• Bit
              • Oct 2003
              • 304

penger er ikke problemet. Men om de ikke har det på det stedet jeg skal bestille fra i usa, så kan jeg jo like gjerne handle i norge.
              Bjørnar, Trondheim
              bkhans-1@broadpark.no

Comment

Working...