Unconfigured Ad

Collapse

combateWing - Motor valg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bit
    • Oct 2003
    • 304

combateWing - Motor valg

Har en Combatewinge som vist over. Nå skal jeg sette på motor på den. Og da trenger jeg tips til oppsett. Må ha noe som skyver bra, så jeg får bra fart, og at den stiger uten problem. Tenkte et eller annet børsteløst. Må vel ha en motor, propell og regulator da? Noen som har " a winning team" å komme med her? Og batteripakke. (er vel bare å smekke til med LiPo med en gang?
    Legg veldig gjerne med linker til hvor dette kan handles billig og kjapt...

Man kan vel ikke bytte et slikt oppsett over til en LieRider eller noe slikt etter hvert?
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM
  • Psyko-lefse
    • Feb 2004
    • 1438

Har faktisk akkurat samme vinge
    Motoriserte den for ett par uker siden, brukte da en AXI 2208/26 med 9x47 propell og 2s lithium. Det gikk som en kule. Skulle prøvd den med 3s, men vingen led ett lite krasj etter en slepeulykke. Skal se om eg finner en video av den....

Dette oppsettet passer også fint til Shockflyers o.l
    Morten Smøraas

Comment

• Bit
      • Oct 2003
      • 304

Originally posted by Psyko-lefse
      Motoriserte den for ett par uker siden, brukte da en AXI 2208/26 med 9x47 propell og 2s lithium. Det gikk som en kule. Skulle prøvd den med 3s, men vingen led ett lite krasj etter en slepeulykke. Skal se om eg finner en video av den....

Hørtes jo meget lovende ut! hvilken regulator trenger jeg da? Hvor handla du denne elektronikken?
      Bjørnar, Trondheim
      bkhans-1@broadpark.no

Comment

• Bonito
        • Sep 2004
        • 265

Hvis du vil ha fart, er MEGA 22/10/6 med 8X4 propel og 10 KAN 1050mAh celler veien å gå. Alternativt 3 lipo!

Jeg flyr selv med dette oppsettet, og har gjort det i snart 3 år!!!

Et siste alternativ hvis det skal gå skikkelig fort er det MEGA 16/15/3 med 6X3 propel og 8 CP 1300 som gjelder. Det er en kombinasjon som flytter på seg. Har prøvet den selv. Eneste negative med denne motoren er at du kun har 3,5min fly tid!!!

RS-Hobbyimport selger MEGA

Mvh Bonito
        Damn these things are hard to fly!

Comment

• Psyko-lefse
          • Feb 2004
          • 1438

Originally posted by Bit

Hørtes jo meget lovende ut! hvilken regulator trenger jeg da? Hvor handla du denne elektronikken?
          Alt av elektronikk og motor kan skaffes fra mosshobby.no, men jeg foretrekker å handle fra aircraft-world.com.
          En Castle creation 10 er en perfekt regulator for AXI'en...

Med 3-celler, og en 8x4 propell vil nok denne vingen gå som en kule
          Morten Smøraas

Comment

• Bit
            • Oct 2003
            • 304

.... Skulle prøvd den med 3s, men vingen led ett lite krasj etter en slepeulykke. Skal se om eg finner en video av den....
            fant du videosnutten?
            Bjørnar, Trondheim
            bkhans-1@broadpark.no

Comment

• Bonito
              • Sep 2004
              • 265

Hmm.....jeg ser at blandt annet Psyko-lefse mener at disse SMÅ AXI motorene skal klare å få FART på en vinge på 120cm.

Der kan jeg fortelle at han tar skammelig feil!!! De flyr selvfølgelig, men det går ikke fort, og stiget er ikke bra nok.

Jeg har selv holdt på med vinger i 3 år nå, og har konstruert mine egene vinger for nettop å få fart på dem. Jeg har etter hvert kommet fram til at det er RÅ motor styrke som gjelder hvis det er fart man vil ha!!!

I tillegg så tåler MEGA motorene MYE mere juling en AXI.

Ikke misforstå meg nå, AXI lager kjempe bra motore. Har selv en AXI i en 3D kjerre.

Jeg har ikke selv prøvet disse combat vingerne. Men det er flere som flyr med de på hanget her i korsvika i trondheim. Jeg bor rett ved hanget.

De har et forholdsvis tykt profil og det betyr at det kreves mere skyv for å få det til å flytte seg. De har mye løft, men det betyr også at de krever mere motor for å gå fort pga løfte evnen i vingen.

Så det store spørsmålet er da, vil du ha en vinge til søndags flyving eller en vinge til morro flyving?? Det er forskjellen på en liten AXI og en MEGA motor!!

MVH Bonito

Comment

• Bit
                • Oct 2003
                • 304

Originally posted by Bonito
                Så det store spørsmålet er da, vil du ha en vinge til søndags flyving eller en vinge til morro flyving?? Det er forskjellen på en liten AXI og en MEGA motor!!
                MVH Bonito
                Søndags flyving er for Homser og flyverter.... Give me SPEEEEEEEED!!!

Høy fart , kombinert med lang flyve tid, det er mitt ønske med denne combatewingen. i tillegg til at den må tåle en trøkk.... så da m å det bli en slik Mega motor da? med 3cellers LiPo? og en eller annen regulator som passer. Ut på nettet å lete...
                Bjørnar, Trondheim
                bkhans-1@broadpark.no

Comment

• Bonito
                  • Sep 2004
                  • 265

Sjekk PM

Comment

Working...