Unconfigured Ad

Collapse

E-starter 350 med 11,1 V LIPO???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeppo
    • Apr 2005
    • 13

E-starter 350 med 11,1 V LIPO???

Har handlet på nettet og fått feil batteri i pakken:
    Det er en GWS E-starter 350, med Jeti JES 12 fartsregulator.
    I pakkeløsningen sto det at det skulle følge med et E-tec 1250SHP 2S1P LIPO, men jeg har fått med et E-tec 1250SHP 3S1P.
    Kan jeg bruke dette batteriet, Eller kommer fartsregulatoren eller motoren til å knele?

Det er litt for tykt til å passe i batteri rommet i flykroppen, men det er vel bare å tilpasse?, eller ikke?... Vektforskjellen er 27g, kommer det til å bli et problem mtp. CG?

Takker for svar...
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Vil nok fungere ei stund men motoren får kort levetid.
    Vil du likevel kjøre med batteriet må du i alle fall bruke en mindre propell!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• ThomasB
      • Aug 2004
      • 1305

jeg har testa akkurat den comboen der. den holder i en flytur, så ettersmelter motoren din, og du har ikke mer børster igjen. ville brukt 7.4 v lipo isteden. bytt det inn om du ikke har noe å bruke 11.1 v i.
      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
      www.airheads.no

Comment

• mailman13
        • Mar 2004
        • 172

Den dør etter første turen ja... 400 motoren til GWS tåler 3S lipo og 100W relativt bra (den dør til slutt den også, bare ikke like fort), prøv den hvis du vil ha litt ekstra saft.

Comment

• O.Bach
          • Aug 2004
          • 116

Hei.

Har selv en E- starter men med ST 370 motor og 11,1v li - lon batteri.
          350 motoren tåler ikke 11,1v over lengre tid(ca 1 - 2 turer), men 370 motoren holder ca 25 timer før den mister effekt. Bestilles hos elefun eller moss hobby for 119 kr. Mer moro enn å bytte batteri.
          Gå ned til 9 x 5 propell og da blir ikke belastningen så altfor stor.
          7,4 v blir for lite til det flyet.(har prøvd selv) Flyr greit, men lite kraftoverskudd.
          Vurderer å gå over til børsteløst på min E - starter.
          Lykke til!!

Comment

Working...