Unconfigured Ad

Collapse

Oversikt over depron modeller med forslag til oppsett

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Oversikt over depron modeller med forslag til oppsett

Har sett over her inne nå å det er en del poster som tar for seg depron modeller, men jeg tenkte kanskje mange hadde nytt godt av å få samlet alt av modeller på markedet gjerne med ditt oppsett i tillegg og en liten kommentar på hvordan det fungerer til 3D, flytid etc.

Selv skal jeg prøve å få kjøpt meg ett men trenger råd i valg av motor batteri etc.

Jeg tenkte meg at folk kunne skrive postene ca. slik:

Modell:
    Motor:
    Regulator:
    Batteri:
    Servo:
    Mottaker:
    Ca. flytid:
    Fly egenskaper:

Det burde ikke ta for mye tid å fylle ut en post for dere som har et slikt, i tillegg hadde det vært svært nyttig for meg i mitt valg og sikkert en del andre også som blir øre i hodet av ord som kv, mah, gram +++
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • Flue
    • Oct 2003
    • 902

Kan jo si noe kort om mitt depron 3D fly... Tar meg den frihet å sette inn postene: Vekt, og propell...

Modell: Vertigo 3D ("100%").
    Motor: Nippy 0808/98 (40g tror jeg)
    Regulator: CC Phx-10 (10g)
    Batteri: E-Tec 3S1P 700mah (ca. 50g)
    Servo: 3x W-060 (3x 6g tror jeg)
    Mottaker: RC-Smart (ett eller annet, husker ikke navnet, 6ch 13g)
    Propell: APC 10x4,7 SF (mener jeg å huske)
    Vekt: ca. 300g + lim etter krasj. (vil tippe rundt 320g nå).
    Ca. flytid: 15 min.
    Fly egenskaper: Den flyr veldig bra! Sideroret har kjempe respons hvilket jeg synes er en stor fordel i hover og KE. Min har en dentens til å ville rolle tilbake til rett posisjon i KE, og den trekker litt mot cocpit (tror jeg), men har ikke giddet å mixe det vekk. Kan fly veldig sakte, og også fort uten at den skaper problemer. Gjør alt i boka og litt til. Med litt mindre utslag kan den også fly ganske presist (CPLR tror jeg det var fløy hele F3A programmet i KE med flyet, så begrensingen ligger nok i fingerferdigheter og ikke i flyet).
    Ellers savner jeg kanskje littegran mer thrust med mitt oppsett, men det er flyet som er ganske tungt og ikke motoren som er for svak.
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Modell: Ultramicro LieRaider
      Motor: Hjemmelaget 22,7x10 stator 9 turn Y, 12 N45 magnetpolers motor - GWS DD-8040 prop
      Regulator: Phoenix 10
      Batteri: Apogee 830 3S
      Servo: 3x Waypoint W-060
      Mottaker: GWS Pico 4 kanal
      Ca. flytid: 17 minutt
      Fly egenskaper: Suverene flyegenskaper! Rollrate kunne gjerne vært raskere men ellers bra. Tracker rett som en linjal og KE er problemfritt. Motoren jeg bruker er overkill og trekker for mye strøm på full gass.
      Attached Files

Comment

Working...