Unconfigured Ad

Collapse

E-starter eller Formosa som første el-fly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Originally posted by Bonito
    Tyor
    Ikke for å være negativ, men ta slegga og ta livet av den mottakeren din før den tar livet av flyet ditt

Mvh
    Simon B. Nielsen
    . ja den blir byttet ut snart også kommer jeg til å bruke den til suspekte små egenkonstruksjoner etterhvert hehe
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Alf Surdal
      • May 2005
      • 680

Originally posted by Bonito

Alf Surdal
      Den senderen er bra. Men mottakeren og servoene blir alt for tungt i et stakkars lite E-Starter. Tungt fly er det samme som dårlige fly egenskaper!
      OK, skal ikke bruke de servoene på E-starter'n, men hadde tenkt å bruke mottageren. Vil det bli for tungt da og? I tilfelle mottageren blir for tung alene og; kan dere anbefale en bra mottager som vil funke i E-starter'n????
      Alf Surdal
      Hovsherad

Comment

• mailman13
        • Mar 2004
        • 172

De 10-15 grammene du sparer på en mikromotaker vil ikke være merkbare i et fly som E-Starter, bare til 3D og små 280 size at man spanderer penger på det (forutsatt at man har standardmottaker fra før).

Hvis du handler ny mottaker så er Jeti og schultze mottakerene som er nevnt tidligere her gode, jeg har en Futaba R114F som fungerer upåklagelig, men den har bare 4 kanaler, 5 eller 6 blir litt mer anvendelig i mer "avanserte" fly med to servoer på balanseror og koster ikke noe mer.

Comment

• Bonito
          • Sep 2004
          • 265

En ting er vekten på en standard mottaker noe annet er størrelsen på dem. Du kan få problemer med plassen i flyet!

Jeg kan langt på vei være enig i at 10-15gram ekstra ikke vil ødelegge så mye. Men en grunn regel når det gjelder elektro. 1gram ekstra vekt er 1 sek mindre fly tid. Høres kanskje ikke ut av så mye. Men økt vekt = redusert fly tid. Og redusert fly egenskap. Spesielt på disse små elektro flyene er ekstra vekt rota til alt ondt!!! Og når flyet i tillegg skal flys med en standard børste motor bør utstyret være så lett som mulig.

Standard mottakere er også ofte følsomme for støy fra børste motorene. De er laget for fuel fly. Og der funker de kjempe bra.

Uansett om en mottaker skal brukes i en E-Starter eller et 3D fly vil jeg anbefale å kjøpe en mikro mottaker. Enten Jeti 5K elle Schulze 435. Det er mange fordele med disse små mottakerne. Både størrelse og vekt. Og at de pga størrelsen er lette å plassere langt vekk fra motor og regulator. Standard mottakerne er ofte store og plass er mangel vare i disse "små" GWS flyene.

Igjen dette er min personlige erfaring og mening.

Mvh
          Simon B. Nielsen
          Damn these things are hard to fly!

Comment

• O.Bach
            • Aug 2004
            • 116

Originally posted by TeGe
            Hei

Stusser også litt på batteri på bare 7,4V

Har E-Starter selv med 400 motor og 3 sellers LiPo (11,1V), og jeg kan ikke akkurat si at den er sprek med dette oppsettet.....
            Hvordan blir den da med 7,4V???

Men nå skal det sies at jeg flyr med flottører, og det er jo en del ekstra vekt i dem.

PS. Har ikke testet selv med 7,4V batteri.
            Hei.

E -starteren flyr med 7,4 v. Hvis du klarer å bygge den lettest mulig, flyr den brukbart for en begynner. Ikke noen rakett vel og merke. Fløy min de første turene med et sanyo 8,4 v 730 mah på ca 100 gram. (Et lipo 7,4 1000 mah v blir ca 50 gram). 50 gram har mye å si for et så lett fly. Min er nærmere 450 gram flyklar etter en del reparasjoner.
            Kan nok ikke bruke 7,4v med flottører. Min e - starter vil snart få apache ap 300 børsteløst oppsett. Noen som har prøvd? Skal bruke 11,1v og 9,5 propell til å begynne med.
            Skal skaffe meg en formosa etterhvert tenker jeg.

Comment

Working...