Unconfigured Ad

Collapse

åssen er dette flyet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aquaman
    • Jun 2005
    • 29

åssen er dette flyet

vurderer å kjøpe meg et elektrisk fly,etter x antal timer på nettet har jeg funnet en modell jeg liker. er det noen der ute som kan hjelpe meg med å fortelle åssen dette flyet er. " se på linken" flyet heter Quiet storm.
    Tnkte jeg skulle bruke "extreme turn 17 børsteløs motor med dette flyet"

takker for alle tilbakesvar
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

har ikke prøvd det selv men tror det er ett kjempe bra fly. håper du ikke har tenkt å bestille det fra MFT til 1595 SEK pluss porto toll osv når det koster 1060kr her hjemme hos griffin http://www.celtic-griffin.com/
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Warbirdpilot
      Administrator
      • Sep 2004
      • 2878

Hei,
      Har nettopp bestilt et eksemplar av Griffin selv da jeg har virkelig tro på at dette er et fly som flyr veldig bra med tanke på størrelsen. Har en AXI 2808/24 som jeg skal sette in i den. Tror det vil gi akkurat passe power med en 10x5 APC E propell. HAr den motoren i en lite sjøfly idag som veier rundt kiloen og den drar rett opp så langt øye kan se på en 9x6 propell, altså blir det masse power i en 600-700 grams modell med 10x5 propell. Bare viktig og ha batteri som kan levere nok "juice"

Mente jeg har lest at Griffin får inn en ny samlig av disse flyene omtrent i midten av juli så da er det bare og sette seg på ventelista.

Ellers så fins det masse lesestoff om flyet på RCgroups. Der står det også endel tips om hva som man er absolut nødt til og forsterke osv..M.a.o veldig nyttig lesing.

Ser også at MFN kommer med en test av dette flyet ettervhert og jeg har selv også tenkt til og lage en minitest på mine hjemmesider når det kommer til stykket.

Les denne nøye: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=296583
      Her er det mange sider med gode tips!
      - Håvard Glad Andreassen
      - YouTube.com/Warbirdpilot
      - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• aquaman
        • Jun 2005
        • 29

takker for alle svar..
        og en spesiell takk til tyor for det tipset du sparte meg for å få en "bæsja på leggen opplevelse"
        åssen vil dette flyet fungere med "extreme turn 17 motor", en kompis av meg mener at det er rå motor

Comment

• Warbirdpilot
          Administrator
          • Sep 2004
          • 2878

Hei,
          HAr ikke vært borti denne motoren selv men hvis du kunne gi oss noe data, eller en link med noen opplysniger kunne vi sikkert fort finne ut om den er passende til flyet.
          - Håvard Glad Andreassen

Comment

• aquaman
            • Jun 2005
            • 29

her er linken til motoren

Comment

• Warbirdpilot
              Administrator
              • Sep 2004
              • 2878

Okei, det er den motoren ja.

Den vil nok bli altfor liten til denne modellen. Du må nok opp i en motor som trekker endel mer en denne.

Som det står på siden:
              er en motor til lette RC modeller beregnet på indoor flying, små parkflyers eller andre saktegående modeller. (IPS)

Det betyr at den brukes til fly opptil omtrent 300 gram maks, og i stort sett fly som flys innendørs av typen depronfly osv..

Selv kommer jeg til og bruke denne:
              - Håvard Glad Andreassen

Comment

• LN-WNH
                • Dec 2003
                • 426

Originally posted by flypilot
                Hei,
                HAr ikke vært borti denne motoren selv men hvis du kunne gi oss noe data, eller en link med noen opplysniger kunne vi sikkert fort finne ut om den er passende til flyet.
                Heisann
                Hyggelig at du, Aquaman kikker på klepaker eXtreme 17 t.
                Jeg lager denne motoren.

Til Aquaman og Flypilot:
                Denne motoren er ikke beregnet på fly med større flyvekt enn 250 gram flyklart.
                Quiet-Storm, som er et meget flott fly, vil bli nok bli litt for tungt for denne motoren.
                Et av flere alternativ med tanke på lett vekt/ytelse kan være en AXI 2212/20 med en 9 x 6 propell og 3s lipo på (helst) omlag 2000 maH.
                Jeg bruker dette oppsettet i min miniFuntana som er i omtrent samme vektklasse.
                Lykke til med Quiet-Storm - tror jeg skal skaffe meg en slik selv i sommer!

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Jeg har ikke lagt lankene på QuietStorm på noen måte, men vet Olei har satt sin sammen med slank Hacker i og mente nesa var trang... selv til den.

Jeg tømte noen LiPo`er gjennom min Klepaker17T i kveld, og det skjedde i en Edge fra Ultramicro, vekt under 200 gram og der er den bare rå! Hver motor til sitt bruk I Edge`n hovrer jeg godt under halv gass.

Ja, Per; motoren er guille god, men kanskje jeg havnet på feil software-versjon på min Phx-10... Skal oppgradere ESC`en igjen og høre om den blir mindre knallhard å kjøre. Snodig at software endrer motorgangen
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• aquaman
                    • Jun 2005
                    • 29

åssen er draget i denne motoren da. er på jakt etter en mottor med myyeee futt i

Comment

• aquaman
                      • Jun 2005
                      • 29

takker for alle svar.. vilke motor best å bruke på dette flyet... vil ha noe med myyeee drag i

Comment

• Warbirdpilot
                        Administrator
                        • Sep 2004
                        • 2878

AXI 2808/24

Gir myyyyyye drag i denne modellen samtidig som den har passe vekt.
                        - Håvard Glad Andreassen

Comment

• esmel
                          • Dec 2004
                          • 2830

Jeg driver også å sikler litt på det flyet. Har lest HAUGEVIS med poster både på rcuniverse og rcgroups og det er mye positivt å lese. Vet ikke hvor mange timer jeg har sitti å lest for å finne svar på enkelte spørsmål. (Tror samboeren angrer seg for at a sa jeg kunne få fly i bursdaggave...Jeg skulle bare velge meg ut et...som ikke kostet for mye....hmmm)

Hvis jeg kjøper QS kommer det til å få en AXI 2808/24... Etter hva jeg har lest meg til er dette ett av de bedre oppsettene sammen med et batteri som klarer å levere nok (G..)Amp.

Katana mini ser minst like bra ut og ut i fra hva jeg har fått med meg er den noe sterkere konstruert enn Fliton modellene(?) En god del karbon her og der samt at den takler å ta av/lande på gress uten å røske av understellet, ihvertfall i følge enkelte på forumene rundt om kring.
                          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Bit
                            • Oct 2003
                            • 304

er dette en ARF eller Kit?
                            Bjørnar, Trondheim
                            bkhans-1@broadpark.no
                            Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                            Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

Comment

• Warbirdpilot
                              Administrator
                              • Sep 2004
                              • 2878

Hei, Ja har også kikket litt på Katana Mini, den ser veldig fin ut, men et blir liksom kun til 3D flyging igjen, og det blir litt ensformig for meg. Vil heller ha en modell som flyr rent og pent

Når det gjelder understellet så burde det ikke være noe problem og forsterke dette med noen velplasserte klumper med epoxy og litt treverk.

Gleder meg virkelig til og sette igang. Må bare bli ferdig med min Adrian Page Super Cub først.

BIT: Ja det er en ARF.
                              - Håvard Glad Andreassen

Comment

Working...