Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thrust vectoring på Shockflyer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thrust vectoring på Shockflyer!

    Døgnrytmen min er helt ute å kjøre for tiden. Måtte ha noe å gjøre på, så snekret sammen ett Thrust-vectoring system til en hjemmelagd Shockflyer.
    Bildene forklarer vel ganske godt hvordan det er bygd, er ikke noe avansert.
    En link til den vertikale delen av motorfestet, mens den horisontale delen fungerer som hengsel. Gir meg alstå thrust vectoring på pitchen.
    Var litt bekymret for at det ikke ville tåle påkjenningene, men ser ikke noe problemer etter ett batteri ihverfall.

    Mikset systemet inn sammen med høyderoret. Gir jeg opp-høyderor, pitcher den proppellen oppover. Får noen ganske syke looper, og snap-rollene er blitt ganske hissig og. Men det kuleste var å kunne "vinke" med flyet under hover

    Imorgen skal jeg prøve det motsatte. Gi opp-høyderor, mens proppelen pitcher nedover. Håper å kunne få flyet til å stige/synke mens det ligger horisontalt
    Attached Files
    Morten Smøraas

  • #2
    TØFT!
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      litt offtopic.


      noen som har prøvd å lage den syke propell saken som gjør at flyet "rygger" ?

      Comment


      • #4
        Thrust-vectoring Sammen med "den syke propell saken" 404 Not Found
        Må da bli helt........
        'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

        Ørjan Rapp

        Comment


        • #5
          Skal se om eg finner en løsning for å ha vectoring på begge aksene, tror jeg kan få til noen syke manøvrer da
          Morten Smøraas

          Comment


          • #6
            Her er ett par bilder fra dagens flytur. Fyren med det rød flyet er en kompis av meg. Som du ser på ett av bildene, hadde han seg en "walk of shame" da han stallet flyet litt for nærmt bakken








            Morten Smøraas

            Comment

            Working...
            X