Announcement

Collapse
No announcement yet.

elektrifisering av ouya 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hadde absolutt gått opp et hakk på regulatoren ja, da er du ihvertfall trygg og du vet med sikkerhet at ting ikke blir overopphetet

    Alt kommer jo selvfølgelig hvor mye du har tenkt til og dra ut av motoren, men som sagt hadde jeg gått opp et hakk på esc'n
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #17
      har undersøkt litt. vil dette opsette fungere?

      Hyperion Z-3025 8Turn 987Kv
      500 - Internal server error.

      Hyperion Titan 30A
      500 - Internal server error.


      Poly-Quest 1800mah XP 4S 500 - Internal server error.

      pluss at man må ha en lader som takler 4s.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        For lite batteri! Du må satse på noe som ikke går opp i flammer ved 40 Amp.. F.eks: 500 - Internal server error.

        For lite ampere-kapasitet på den ESCen du nevner, lurer også på at den bare klarer 3S LiPo... Moss Hobby har noen nye Apache ESCer, rimelige men kanskje bra likevel... F.eks: http://www.mosshobby.no/pd1809190801.htm?categoryId=27 eller gjerne et nummer større...

        En CC Phx-60 funker sikkert bra den også.

        Husk UBEC eller eget RX-batteri, du må (som nevnt tidligere av tahustvedt) gå til de litt "bedre" som Kontronic for å finne noe som gir BEC over 3S LiPo...

        Regulator å vokse med: 404 Page not found - How to Conserve Energy and Reduce Your Power Bills ...

        Ikke sats helt marginalt hvis du ikke skal bli skuffa av elektro..........
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #19
          nei skal spare litt slik at jeg kan legge i litt mere gryn for å få noe som fungerer bra. hva med å lage batteri av sånne GP3300 nimh celler. så slipper jeg å legge i så mye penger på lader til 4s+ lipo. vekten blirvel en del større. men vil de klare strøm trekket til en sånn motor.

          ellers takker for alle tips og forslag
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            12xGP3300 veier 750 gram...
            Og koster? Over 700,- ... ?
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #21
              vekten er selvfølgelig ikke ønskelig. men pris messig så koster ett egnet lipo batteri 1500kr og en lader 700-800kr da vil en pakke med motor, esc, batteri og lader. komme på ca 3500kr.

              En .46 fuel motor koster fra 600kr og oppover etter hvilket merke du vil ha. og det går mange kanner fuel på 3000kr.

              Tror jeg heller venter litt for det virker som om prisene fortsatt går nedover på elektro tingene. for som du sa joo så gidder jeg ikke bruke pengene på noe jeg ikke vet blir fungerende som for dårlige batterier, esc osv. Men at elektro med børsteløst oppsett skal prøves er sikkert. kanskje en mindre modell første. for eksempel noen av fliton sine er veldig intresante.

              Takker uansett for alle tips
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                hvis jeg skal elektrifisere en 15size ultimate. hvilken motor, regulator og batteri vil du anbefale da joo. da holder det vel kanskje med 3s lipo også så trenger jeg ikke ny lader og batteriene blir vel mye billigere.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #23
                  Hva er vingespenn og vekt på Ultimaten?
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    Jeg hare ihvertfall bare positive erfaringer med elektro, det lille jeg har...

                    Er digg å bare lade batteriet, koble det til, skru på sender og flyet og sveive i vei... Ikke noe søl, ikke noe støy og bare kos seg å fly da du i verstefall går gradvis tom for strøm og ikke slik som med fuel at stopper det så stopper det... Har hatt noen hastelandinger med cessnaen min og det har gått stort sett greit men det er ikke noen god følelse når en ikke har all verdens stikkekontroll.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #25
                      vingespennet er 83cm og vekten er oppgitt til 790g-960g det er denne
                      404

                      andre som har bygd den med .15 motor sier den havner på 1000g-1200g
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #26
                        Seff Esmel, elektro er gøy så lenge du har nok motor og ikke halter rundt og såvidt henger oppe

                        Vel Tyor, så lenge du vil fly acro med den og ikke 3D (er ikke noe 3D-maskin heller) bør du klare deg med motor rundt 250 Watt. Da er Nippy 1812/100 (Esmel kjenner den jo ) og AXI 2808/20 og 2808/24 rimelige alternativer.
                        10x5 / 9x6 E-propeller på 2808/24 er best, 9x5E på 2808/20 og 10x5E på Nippyen. Nippyen er nok snillest på strømforbruket, og jeg liker Nippy pga behagelig lyd.

                        AXI 2814/12 med en 11x5,5E blir rå men da er vi plutselig oppe nær 35A i strømtrekk og motoren veier 55gram mer. Batterikravet blir i størrelsen rundt 2500mAh minimum.
                        Alle på 3S LiPo.

                        Eller gå for noe skikkelig snacks: Actro C-6... Jeg sier ikke mer.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #27
                          takker. spørs om det blir elektro på denne når den blir ferdigbygd .

                          hva med denne motoren, blir ikke det omtrent samme størelse.
                          500 - Internal server error.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #28
                            Du har sikkert sett etter alt men... :

                            Nippy Black 1812/100 inkl. motorfeste

                            The motor is designed for Fun fly acrobats up to 750g of weight, acrobatic models up to 900g and gliders up to 1500g of weight.


                            Dimensions ø 40,2 x53mm
                            Shaft diameter 4mm
                            Weight 62g
                            No. of cells 8-12
                            Maximum sustained current 18A
                            No load current/9,6V 1,5A
                            Internal resistance 64mOhm
                            No load rpm/V 1020


                            -----------------------------------------------------------------------------

                            Hyperion:

                            Outside Diameter mm :37
                            Length mm :31.8
                            Weight g :75
                            Max eff. Current A :15-20
                            Peak current A :28A 30sec
                            LiPo cells :2~3
                            NiMH & NiCd cells :6~10
                            Winding :26T
                            Resistance Ohm :0.060
                            Io A :1.8
                            KV rpm/V :1240



                            Regner også med at du kanskje har vært innom her:
                            404 Not Found

                            Den motoren du linker til står ikke i lista men om du ser noen sammenligninger noe annet sted kan du jo slå opp den andre motoren der og sammenligne dersom den andre motoren er oppført. (Kronglete skrevet...)

                            Jeg kan ihvertfall gå god for Nippy 1812/100. Som jeg nevnte i en annen tråd fløy jeg 23 minutter på ca. 1/2 thr med unntak av en del vertikaler etc. Jeg hadde da fortsatt igjen nok "sprut" til å dra vertikaler så langt jeg gadd da jeg gav meg... Kjørte da på FlightPower 2500mah og for stor propell...

                            Med en 10x5 APC E propell skal den dra over 1kg og trekke under 18A...

                            Når jeg er ferdig med å kjøre er det knapt en lunk på motoren og batteriet... Kan "desverre" ikke rase rundt på full thr hele tiden da jeg er ganske sikker på at vingene tar kvelden (...igjen)

                            Det kan jo hende du kan lette den ultimaten litt... Den ser jo ganske massiv ut i forhold til modeller som er laget spesielt mtp. elektromotorisering... Jeg hadde ihvertfall valgt noe som garantert gir nok kraft, og faktisk spart litt lenger om jeg var i tvil...

                            Er som sagt fornøyd med Nippy 1812/100 men vet ikke om den gir nok krefter til ultimaten. Kanskje en av Axi motorene er bedre egnet når vekten nærmer seg kiloen. Om den veier 950g med glowmotor så kan en vel regne at modellen alene veier litt i overkant av 600-650g(??) Det er like mye som f.eks Quiet Storm fra Fliton veier ferdig oppsatt med motor og utstyr... Til den blir det anbefalt 2808/xx til 3D flyging så jeg regner med at den duger til akroflyging med Ultimaten...

                            Jeg vurderte AXI 2808/20 og 2808/24 i sammenheng med at jeg vurderte å kjøpe en av flitons modeller, spesielt Quiet Storm men da måtte jeg kjøpt meg ny regulator. Men de gir egentlig ikke SÅ mye mer drakraft enn nippy'en at det betyr all verden. Neste steg for min del dersom jeg satser på elektro i fremtiden vil bli noe som er kraftigere enn axi 2808/xx. Nå har jeg motor jeg kan bruke i fly jeg kan ta av med fra hvor som helst og lande hvor som helst...

                            MEN... Det finnes mange fly i både 500-700g klassen og fra 700g og oppover så det er vel bare å følge lommeboka...
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #29
                              takker for masse info. har sett nøyere på den nippy motoren og hvis de hadde hatt den på lager på elefun så hadde den vært bestilt allerede . Regner med jeg går for en nippy når de får den på lager, for der er det med motorfester og alt i motsetning til axi motorene. PGA mange prosjekter så blir ikke dette flyet bygd opp før om en stund, så får vi vente litt og se.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • #30
                                Husk at du må ha med en propell adapter i tilegg, tror den koster 45kr eller noe slik
                                Espen Melby

                                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                                Comment

                                Working...
                                X