Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrisk GP Super Stearman hadde vært gøy.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektrisk GP Super Stearman hadde vært gøy.

    Har fryktelig lyst på en sånn nå. Tenkte å selge min elektrifiserte Seagull Edge og flytte utstyret inn i et nytt fly. Super Stearman fra Great Planes ser utrolig fin ut. Den vanlige Pt-17 er også fin men NM har den ikke på siden sin.

    Super Stearman:
    Great Planes RC Products | Horizon Hobby

    Stearman:
    Great Planes RC Products | Horizon Hobby


    Flyet er laget for opp til 1.20 4-takt og i følge Model Airplane News er det nok motor. Med den motoren må det et halvt kilo med bly til i nesa for å balansere. Det gjør jo saken bedre for elektromodifisering fordi jeg kan balansere ved å flytte utstyret lengre frem i stedet for å legge til bly. Motor og batteri kommer på 1100 g. En 18" propeller er skalastørrelse på vanlig Stearman. Vet ikke hva som er skala på Super Stearman men jeg vil bruke 18x8 om jeg kjøper en.


    Men jeg har et problem om jeg skal kjøpe en sånn!!!!
    Det er ikke plass til de hele vingene i bilen min, og bilbytte er ikke aktuelt. Det er trangt med Edge'n nå og den har et vingespenn på 162 cm. Stearman har et spenn på 182 cm. Lurer på om det er mulig å lage vingene to-delt. Da kan jeg legge de i bagasjerommet og ha kroppen i passasjersetet. Er det noen som har et sånt fly og kan si om det er mulig å gjøre vingen to-delt? Det er jo riggewires mellom vingene, men de er visst bare pynt.

  • #2
    Jeg og elsker det flyet der, kunne personlig tenkt meg den gamle tupe stearmann med åpen motor, den kommer jo ferdig også. Helt topp

    Bare tenk deg denne modellen på en stille varm sommerkveld, line opp i enden av stripa og gi gass sakte og se modellen aksellere på hovedhjulene før den tar av ....mmm, deilig...

    Du må holde oss oppdatert dersom noe "skjer" i den retningen.
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment

    Working...
    X