Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Det er lek altså..Fy f...Blei "headhunta" til å være med å se..
Etter en 1/2 time hadde jeg fått nok. Dette er nummeret før bretting av avisfly..Ikke no for meg...Er dette trenden da slutter jeg heller. MI består jo snart også av bare den slags. Elektro, lippo etc.
Etter en 1/2 time hadde jeg fått nok. Dette er nummeret før bretting av avisfly..Ikke no for meg...Er dette trenden da slutter jeg heller. MI består jo snart også av bare den slags. Elektro, lippo etc.
Hvis du ikke skjønner poenget med små lette innendørs fly så får du lavære å se på det. er nok av oss som flyr større fly med bråke/søle motorer. og er størst tilhenger av det selv. men har et par små GWS fly også som jeg syntes er kjempe kjekke å bare ta med meg ut en fin kveld og fly rundt i hagen uten å måtte laste fly drivstoff osv inn i bilen og kjøre 1 mil til nermeste modellflystripe. Og av de gangene jeg har krasjet så har vel 1/3 vært pga motortrøbel noe man i hvertfall slippe med elektro. også er det kjekt å slippe å ta storvask på flyet etter bruk før man tar det med inn i huset igjen . men hver sin smak. ser fordeler og ulemper med begge jeg
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Det er resultatet av den raske utviklingen innen elektroutstyr som gjør at indoor-utstyr har tatt helt av. Alle "skal ha" slikt, også de som ikke engang er interresert i modellflyving. Tilgangen er god, prisene er lave og ytelsen er over enhver forventning og resultatet er som du beskriver, mye krasjing og lek som for mange ser litt teit ut. Selv tror jeg dette er ett blaff akkurat nå og at oppstyret rundt depron og små heli vil avta etterhvert som de useriøse faller av og de mer seriøse oppdager nye og bedre måter å bruke utstyret på. Selv håper jeg at el-utstyret blir enda bedre og kraftigere, slik at vi kan oppleve en tilsvarende utvikling på større og mer seriøse utendørsmodeller. For min del flyr jeg litt depron og epp som ett supplement til andre aktiviteter.
Og jeg er helt enig med deg "Raptor", her på MI så føler jeg til tider at vi "vasser i Depron...."
Det er jo greit at det ikke er noe for deg, men hvorfor må du si det her i forumet? Jeg er en av de som ikke føler behovet for store fuel fly, men du ser ikke meg stikke hodet inn i deres forum for å si det...
Jeg har meget stor glede av elektro og innendørs fly. De fleste av mine 13 fly har et vingespenn på 1/2 metern eller mindre. Jeg kan ta med meg en 4-5 fly (får nok plass til en ca 10 modellfly inne i micraen, men da blir jeg jo borte mange herrens timer før jeg har flydd alle) og dra inn i en gymsal for å fly uansett vær. Ingen av mine fly er slike acro modeller som bare hoverer (da kjøper man helikopter )
Et annet aspekt er at det er ganske mye rimeligere med små fly, jeg holder på å lage en B-29 micro modell (satser på vingespenn på 50 cm)og jeg regner med at det vil koste med under kr. 1000,- inkludert servoer, mottaker, fartskontroller og 4 motorer m/prop.
ja er jo litt enig med dere da. men tenk på dei som har lært å fly på ei depron kjerre. eller, har dere gjort 2 like kræsj med et isopor fly og et balsa? det har jeg og jeg kan garantere det ikke er det samme, men men, smaken er som baken, er den ikke?
blei selv påvirka av noen her på forumet, så no er jeg ute og test kjører en os 25la bare for å lekemeg litt, blir nok et glow fly på meg og, men el fly er det mindre stress med, og mangen tar ikke elfly seriøst fordi det koster 450kr ferdig laga bare 10min å lime sammen og ut og fly, derfor blir det vell ikke tatt nok seriøst, jeg har vell aldri tatt en eneste seriøs fly flytur i livet mitt selv, men gøyt er det :P hadde kansje blit om jeg måtte lappe sammen et byggesett selv?
jeg mener hvis du er totalt nybegynner og ikke har noen kunskap/interesse for motorer så start med elektro. . det vil spare deg for at du ikke får flydd pga at du ikke får motoren til å gå i hvertfall.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Typisk norsk. Hvorfor må andre drive med noe som jeg ikke interresserer meg for. For noen duster.
ja det kan du si!? hvorfor? bare du som kan svare på det.
skjønner bare ikke hvorfor folk ikke holder på med det dei liker best SELV! og holder seg unne det dei ikke liker.... jeg like ikke håndball, er jeg dust da? fks
Typisk norsk. Hvorfor må andre drive med noe som jeg ikke interresserer meg for. For noen duster.
skjønner bare ikke hvorfor folk ikke holder på med det dei liker best SELV! og holder seg unne det dei ikke liker.... jeg like ikke håndball, er jeg dust da? fks
Tror du misforsto det jeg skrev. Det var ment sarkastisk og humoristisk.
Leser du samme MI som meg?
Nr.3 var det "nevnt" elektro i linespalten, "nevnt" elektro i F3A-spalten. Begge som bra nyheter fordi de beste flygerne i verden benytter elektro (F3A).... Også var det ett elektro seilfly da... Skal vi si 4 sider av 60?
Mulig at noen indoormiljøer kanskje har det mest morro når de kræsjer, mens andre faktisk trener ekstremt 3D eller F3Ai og tøyer grensene med nye motorer (pitch og thrust feks). Synes det er uhorvelig gøy vinterstid jeg da. Å kunne gå fra minus 20 til +20 og fly er fantastisk og gir etterlengtet stikketrening. Det blir hva man gjør det til.
Tror du misforsto det jeg skrev. Det var ment sarkastisk og humoristisk.
Har vansker for å få sagt det noe særlig bedre enn det der selv...
Holder selv på å sette sammen en 2Cool fra FreeAir i tillegg har jeg en Cessna 177 Cardinal med grisete fuelmotor. Av de 4 literene som gikk på den første kanna er jeg ganske sikker på at over 1 liter gikk med til innstilling av motoren. Med dertil banning, svette og en dert med blod. Selvfølgelig kunne jeg tatt turen til nærmeste modellflyklubb/stripe og fått litt hjelp og kanskje spart meg en del av overnevnte momenter...
Til sammenligning så har jeg igjen å lodde på noen kontakter og plugge sammen radioutstyret og vips så er jeg klar til å fly med mitt første elektro fly Må selvfølgelig lade batteriet da men...
Det vil vel alltid være slik at jo lavere prisen/arbeidsmengden/nødvendig ferdighetsnivå blir for å komme i gang med noe, jo flere er det som i det minste vil gi det et forsøk.
Jeg tror faktisk det ville vært fint å kunne tilby nye medlemmer/gjester/interessenter en mulighet til å prøve et slikt lite fly, helst i tillegg til vanlig fuel fly. Dermed ser de at det er flere måter å praktisere denne hobbyen. Jeg tror ihvertfall at vi er mer tjent med å satse på bredde i modell utvalget enn å snevre det inn og si/ gi uttrykk for at depron/epp er noe dritt som bare useriøse folk bruker.
Men er det noen her som faktisk har startet med depron/epp for så å gå over til fuel? Eller er det slik at det bare er fuelfantaster som går til det skritt å kjøpe en liten elektromodell de kan bruke på dager de ikke gidder dra frem fieldboxen med alt tilbehør, kjøre langt for å komme til flystripa og til slutt vaske det innsausa flyet, før de møysommelig stabler alt inni bilen slik at det så vidt blir plass til å lukke bagasjelokket...?
Gleder meg til å teste EPP flyet mitt!!!
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment