Unconfigured Ad

Collapse

E-starteren bare stiger!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alf Surdal
    • May 2005
    • 680

E-starteren bare stiger!

Har litt problemer med at e-starteren stiger ganske kraftig på full gass, noe mindre på halv gass. Hva kan dette skyldes/evnt hva kan jeg gjøre for å rette opp i det??

Har trimmet ganske kraftig nedover uten at det hjalp noe særlig (er alikevel vanskelig å se fysisk på roret at det er trimmet ned noe særlig så får forsøke å trimme ned enda mer kanskje)

Har også lagt i 4 gram ekstra i nesen, har nå totalt 12 gram i snuten. CG er litt i forkant av anbefalt så det skal ikke være baktungt.

Flyet er grisetungt (snaut 460 gram) så nå skal jeg snart sette opp en handleliste for oppgradering til 400 motor.

Noen som vet om en 400 motor med passende 3s batteri, esc og prop vil gi en stor forskjell i en e-starter i forhold til 2s 350 oppsett??
    Alf Surdal
    Hovsherad
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

har du prøvd å flytte servohornet et lite hakk? det er som oftest nok til at flyet skal fly beint, høres ut som det er nok kraft i motoren, når du kjører på lavere hastuighet en max så vil flyet tippe fram pga motor også vil roret dra den beint, men når du gir på , så løfter flyet nasen opp og max trimmen din vil dra flyet oppover, håper du skjønner hva jeg skal fram til, utrolig vanskeligt å forklare med ord, men ta å still litt på servo hornet du.... mitt tips vaffal slik at du har mer å trimme på.

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

faktisk så vil flyet gå opp når du gir på hvis det er framtungt.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Ja, flytt CG litt bak, og gi motoren mer nedovertrekk, 1-2 grader.
        Mer futt i motoren? Se på Feigao (Moss Hobby f.eks) sine børsteløse som passer i GWS-girene. (Og da må du ha ny ESC...)
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...