Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innendørs modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innendørs modell

    Har så smått begyndt å tenke på vintersesongen, og vurderer å kjøpe meg en innendørsmodell, i depron el.

    Noen gode forslag?

    er ikke så dreven i hobbyen enda, har kun flydd med e-starteren som nå håndteres brukbart.

    Orker ikke tanken på å gå i hele vinter uten å få stikke-praksis.

    Har enmiddels gymmsal å boltre meg på, men trenger tips til en bra modell.

    Fortrinnsvis en modell der jeg kan bruke noe av mitt eksisterende utsyr som mottaker mm.

    blir et 1800mah 2s lipo for stort til slike fly?
    Er det bare å kjøpe feks enblade med IPS motor nye lette servoer og flytte over ESC og mottaker fra e-starteren?

    Hvis ikke, hva bør en gå for?

    Tar imot masse forslag med takk

  • #2
    Hei

    en shock-flyer, blade eller lignende er perfekt til å fly inne, de tåler også en støyt (det er viktig ettersom vegger å tak har stor tiltrekningskraft til fly )

    Den batteripaken er nok i største laget, maks 1200mah til inendørsflygning er mitt tips, jo mindre vekt man har desto saktere kan man fly (jeg liker best sjokflyeren min på 3 celler 700mah)

    foresten: hva har du av radioutstyr, micro er best til indoor men mini går også(max 16g servoer)

    sigve
    Sigve Haugsnes

    Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


    sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

    Comment


    • #3
      I år blir det Koliebri fra Ultramicro, i tillegg til Lierideren....

      Billig og fin og flyr veldig bra!

      Comment


      • #4
        Hva med Micromodeller?

        hallo

        hvorfor ikke gå for en micro modell?
        MFT´s blogg Har flere å velge mellom fra 20-170 gram som flyr lett inne i en standard gymsal. Det er slike modeller jeg forbinder med innendørs flyving... Men Ultramicro har også mange flotte og litt større modeller (har gått til annskaffelse av deres Viggen).

        Men du må nok skaffe deg nye batterier, servoer og mottager for de minste modellene... Men det er veldig arti kan jeg love deg.

        Cheers
        Tore
        Cheers,
        Tore, Alta

        Comment


        • #5
          En Blade tåler mer juling enn en ShockFlyer. Støtter Alfalfa i valget av Colibri fra UltraMicro, stivere bakkropp enn ShockFlyerne pga konstruksjonen, men du må fargelegge den selv.
          Lierideren er en meget god flymaskin!

          Nei, 1800mAh batterier blir ganske så heavy til indoor. En AXI 2204/54 og batterier rundt 3S450 eller 360 er det som skal til for å få modellene så lette at dem fungerer godt innendørs. Alternativt fins det rimelige "gjør-det-selv" CD-rom motorer som kan gjøre en god jobb.
          Saker som SlowStick vil nok fly på den batteripakka, men jeg personlig syntes ikke det er fly, bare noe umanøvrerbare depronsaker for rett-fram-flukter...

          Eller sett sammen noe selv fra tegninger fra foamy3D etc, bare handle et par flak depron. Og bruke et GWS-sett med motor og drev. Bråker mer enn børsteløse saker, men du får jo fløyet.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          Working...
          X