Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til propellvalg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til propellvalg

    skal bestille en STModel 2212/KV1000 500 - Internal server error.
    fra elefun for å bruke i alfa warbird´n. på siden til elefun står det at den trekker 700g med 3s lipo og 9x5 prop. men så ser jeg at elefun har apc elektro propeller i størrelse 9x6. bør jeg velge det i stedet for GWS 9x5. tenkte kanskje de er litt mere effektive og holdbare en de GWS propellene.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Da er den på drøyt 100Watt, har forholdsvis lav kV og roterende hus...

    hmm... tenke...

    Og du skal ha den i en warbird, noe som betyr at du vil ha fart istf thrust til hovring...

    Egentlig skulle du hatt en tilsvarende effekt men høyere kV... Mer for 3D den motoren der...

    Selvsagt er det bedre med APC sine propellere enn GWS. I nesten alle tester slår APC GWS-propellene ned i støvlene ang effektivitet.
    Tror jeg ville prøve en Graupner CAM 8x6 jeg. Men en APC i samme størrelsen er sannsynligvis veldig nært det du ønsker.

    Til 3D hadde jeg begynt å prøve meg med 10x3,8 og variert videre derfra hvis det ikke funka.

    Osv, osv, osv. Alltid dumt å prøve å mene noe om noe man ikke har prøvd selv, driter jeg på draget så si fra!!!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      takker for tips. nå er det bare den ene størrelsen de har på apc propellene hos elefun og jeg har ikke sett noen andre som har den motoren. skal se om jeg kjøper noen forskjellige gws propeller og prøver litt, for eks både 8x6 og 9x5
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        rs-hobbyimport har mye apc propeller....
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment

        Working...
        X