Unconfigured Ad

Collapse

Dreamstarter II og FMS problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.Bach
    • Aug 2004
    • 116

Dreamstarter II og FMS problemer

Hei.

Vet at denne har vært svart på før. Lurer på hvordan man får dette til å virke. Har lastet ned PPjoy(ver -0.83) og FMS(nyeste ver) og prøvd å få driveren til virke.
    Bruker paralell-porten og velger TX i menyen til install joystick(tror jeg den heter) og får følgende feilmelding: Unable to verify IRQ - settings (reason -5) Please make sure an IRQ is assigned to this port.trykk ok etterpå og da installerer den driver og finner maskinvare.
    Etterrpå kommer denne melding: paralellport joystick 1, denne enheten kan ikke starte(kode 10)Noen som kan hjelpe meg?
    Fortelle meg hva jeg har gjort feil?

Mvh
    Ole Bach
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

yepp. du må gå på instillingene til paralell porten(står sikkert som LPT1) og der er det 3 valg med hensyn på IRQ. den står sikkert på at den skal prøve å ikke bruke IRQ. du må sette den på den nederste at den skal bruke hvilken somhelst IRQ som den får tildelt.

på min maskin så går jeg til kontrollpanel-system(trykk på klasisk visning på venster siden hvis den ikke vises)-trykk så på den fliken der det står hardware- device manager.

gå så på ports(com&LPT)
    ECP printer port(lpt1)
    port settings

nå har jeg engelsk XP på maskina mi så det er mulig det er litt andre navn på noen av de.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• O.Bach
      • Aug 2004
      • 116

Hei.

Nå er det bare JOY hjemme hos meg. FMS funker som bare det. Stemte nok det du sa TYOR. Ikke farlig når man omgås eksperter her på forumet.
      Eneste som jeg merker er at lyden er litt merkelig. Det spraker når jeg starter opp flyene. Denne lyden er der hele tiden.
      Ellers fungerer det utmerket.
      Takker for all hjelp.

Comment

Working...