Announcement

Collapse
No announcement yet.

dette må være den beste motor til mini3d fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dette må være den beste motor til mini3d fly

    404 Not Found

  • #2
    Den er jo en gigant i forhold til denne:
    http://bsdmicrorc.com/productDetails...02&catID=10037


    Cheers
    Tore
    Cheers,
    Tore, Alta

    Comment


    • #3
      den var liten og den!

      Comment


      • #4
        Originally posted by kapia
        den var liten og den!
        det er mange som styrer med micro (under 50 gram) 3D rc og disse motorene er velkomne. Har ikke kjøpt meg en ennå, men vurderer sterkt. Må bare finne en modell å sette den inn i først. Men det får bli i vinter en gang.

        Har vurdert denne modellen:
        http://www.bsdmicrorc.com/productDet...71&catID=10003

        cheers
        Tore
        Cheers,
        Tore, Alta

        Comment


        • #5
          si i fra da, jeg vil hive meg på jeg, rekner med du skal bestille et par ting, så bestiller jeg i samme slengen (hvis du bestiller fra utlandet osv)

          Comment


          • #6
            hva slags servoer bruker dere til disse små flyene. har en motor fra ett friflukt fly som trekker ganske bra på en lipo celle som jeg tankte å bruke. hadde tenkt å lage ett enkelt fly i depron/isopor med vingespenn på 30-40cm.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Originally posted by tyor
              hva slags servoer bruker dere til disse små flyene. har en motor fra ett friflukt fly som trekker ganske bra på en lipo celle som jeg tankte å bruke. hadde tenkt å lage ett enkelt fly i depron/isopor med vingespenn på 30-40cm.
              På de minste modellene under 40 gram bruker jeg noe som kalles actuator, det er en elektromagnetisk coil med en magnet inni. Med spessielle mottakere blir disse proposjonale som en vanlig servo. Det finnes mange små servoer, f.eks. Falcon ModelsŽ micro servoer på 1,7 gram, men de er ganske dyre. BlueBird/Waypoint har servoer på 3,4 gram (uten ledning/kontakt) som også kan brukes på vanlig mottagere.

              Skal en ha et fly med et vingespenn på ca 30 cm bør ikke vekten komme så mye over 25-30 gram flyklart. Da blir de fleste motorene fra frifly-modellene alt for tunge og trekker for mye strøm. For en modell opp til 35 gram har jeg brukt en motor/gearbox som heter KP00. det er en lett og fin kombo (MFTŽs blogg føerer den, samt Bluebird servoene). Om en vil ha litt trøkk med liten vekt er jo disse børsteløse motorene i denne tråden være perfekte. Men det går med større vekt men da blir det en liten rakett

              Om det er noe du lurer på bare PM meg, eller spør her.
              Kan også anbefale denne diskusjonssiden for micromodeller. Begynn med Stickyéne på toppen av siden! Mye lærdom
              Scratchbuilt Indoor and Micro Models - RC Groups

              Cheers
              Tore
              Cheers,
              Tore, Alta

              Comment


              • #8
                takker for masse tips
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  I stedet for å plages med actuatorer og spesielle mottakere kan du satse på Nuke servoer (2,85 gram) og Penta RX uten kontakter (Ca. 3 gram) Dette er ting som funker som "normalt". Har et par Nuke selv, meget mekanisk betryggende! Servoene drar 0,4 kilo
                  Kan alltids ta bilde av sakene hvis det er interessant...
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by joo
                    I stedet for å plages med actuatorer og spesielle mottakere kan du satse på Nuke servoer (2,85 gram) og Penta RX uten kontakter (Ca. 3 gram) Dette er ting som funker som "normalt". Har et par Nuke selv, meget mekanisk betryggende! Servoene drar 0,4 kilo
                    Kan alltids ta bilde av sakene hvis det er interessant...
                    hvor får du kjøpt sånne?. og er de veldig dyre
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by joo
                      I stedet for å plages med actuatorer og spesielle mottakere kan du satse på Nuke servoer (2,85 gram) og Penta RX uten kontakter (Ca. 3 gram) Dette er ting som funker som "normalt". Har et par Nuke selv, meget mekanisk betryggende! Servoene drar 0,4 kilo
                      Kan alltids ta bilde av sakene hvis det er interessant...
                      Er int i å se bilde av de. er det de samme som Cirius sine?
                      Jeg bruker penta RX, meget godt fornøyd, lette og stabile (ikke som GWS sin minste... Bra alene, forferdelig sammen med andre )

                      Når det gjelder de minste modellene (under 20-25 gram) blir disse servoene for tunge. De minste actuatorene jeg bruker er 0,4 gram... Og np finnes det 3 kanalers mottakere på 0,35 gram... "Alle" kan lage et sub 8 grams fly nå... Bare feriepengene ikke er brukt opp



                      Cheers
                      Tore
                      Cheers,
                      Tore, Alta

                      Comment


                      • #12
                        hehe ja det er utrolig hvor lite man kan få det. tror ikke jeg kommer til å gå for de aller minste. er kanskje lettere i starten og bygge noe sån mellom stort. har tenkt å bruke veldig små "vanlige" servoer og en liten mottaker.

                        har forreaten også tegning på en funtana mini i depron og balsa som jeg hadde tenkt å prøve, kanskje det blir den først. sliter bare med at ingen av de lokale byggvare pusherne har depron
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by tyor
                          hehe ja det er utrolig hvor lite man kan få det. tror ikke jeg kommer til å gå for de aller minste. er kanskje lettere i starten og bygge noe sån mellom stort. har tenkt å bruke veldig små "vanlige" servoer og en liten mottaker.

                          har forreaten også tegning på en funtana mini i depron og balsa som jeg hadde tenkt å prøve, kanskje det blir den først. sliter bare med at ingen av de lokale byggvare pusherne har depron
                          Moss hobby har depron både 6 og 3 mm. Om en vil spare enda litt veky kan en pusse vekk hinnen på depronet, det blir litt mykere også.
                          Jeg kan anbefale Penta mottakerne, meget bra de minste på 2,1 gram!

                          Cheers
                          Tore
                          Cheers,
                          Tore, Alta

                          Comment


                          • #14
                            sender de depron i posten da?

                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by tyor
                              sender de depron i posten da?

                              jepp, jeg har bestillt derifra til Alta! bestill også lim for depron/isopor. Epoxy er greit men fryktelig tungt. Jeg bruker UHU-Por eller lynlim for isopor.

                              Cheers
                              Tore
                              Cheers,
                              Tore, Alta

                              Comment

                              Working...
                              X