Unconfigured Ad

Collapse

sammenligning av motorer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

sammenligning av motorer

hei. har en STModel 2212/KV1000 børsteløs http://www.elefun.net/webshop/aspx/p...px?vareID=2675

som fungerer utmerket i Alfa fighteren jeg har.
    Det jeg lurer på er når jeg kikker på forskjellige fly så står det som regel oppgitt alternativ til AXI motor. den motoren her skal trekke ca 700g på 3s lipo og 9x5 propell. da går det ca 10A. vil den da fungere i fly som er anbefalt AXI 2212/34 for eks. Har lyst på ett 3D fly som jeg kan prøve den i. for eks noen av de fliton modellene. den blir vel sikkert for liten til en mini funtana
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting
  • Bonito
    • Sep 2004
    • 265

Ja!

Den vil funke i et 3D fly som er tiltenkt en AXI 2212/34. Det du kommer til å merke er at din motor har en del kortere fly tid en AXI versjonen. Og at det vil fly litt raskere rett fram pga at du har en mindre propel på høyt turtall, stor prop er å foretrekke til 3D. AXI 2212/34 med 10X4,7 propel bruker 7A og trekker Ca. 780gram statisk!

Mvh
    Simon B. Nielsen
    Damn these things are hard to fly!

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

I følge http://www.mft.nu/elmotortest/ så trekker mitt oppsett pr. i dag 850-900g med Nippy 1812/100 og APC 9 x 4.7
      Med en GWS 11 x 4.7 trekker den litt for mye strøm men ingen ting blir faretruende varmt. Med denne propellen hovret jeg på 2/3 throttel slik ca.
      Ulempen var at propellen var alt for myk og jeg fikk vibrasjoner i enkelte manøvre.

Hvis du har fått med deg videoene av mini futana'en min så ser du litt hvordan det flyr. ( http://vildasen.net/video/Minif.wmv )

Tror ikke Fliton modellene er så veldig mye lettere enn mini futanaen...

Jeg anbefaler deg å kjøpe en litt kraftigere motor først som sist så har du motor du kan putte inn i alle balsamodellene f.eks Jumping Jack, Mini Futana og Katana mini kategorien. Ihvertfall om du skal kunne fly 3D...

Ikke gå for en løsning som så vidt gir deg nok kraft! Overkill er bedre enn bare kill...

EDIT: Overkill ville vært f.eks en Nippy 2512/114... Den veier vel 1g mer enn 1812/100 som jeg har men kan levere 200-400g mer drakraft...
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

takker for informasjon. den st regulatoren jeg kjøpte til den motoren skal tåle 25A så jeg hvis jeg kjøper en nippy 1812/100. så er spørsmålet om regulatoren vil virke på den. Har skjønt som et ikke alle esc/motor kombinasjoner fungerer eller for eks Hyperion Z-3007 26.

ps har sett videoene og fikk ikke noe mindre lyst på en etter det
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Jeg bruker en Jeti 18a 3p (18 amp) så din vil sikkert fungere fint går jeg ut i fra. Vet ikke hvordan ST fungerer sammen med Nippy, kanskje noen andre gjør??
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

den fløy fint, jeg hadde tenkt å kjøpe en slik selv forige torsdag. på small size.

litt hard landing? :P

Comment

• esmel
              • Dec 2004
              • 2830

Ja, ble litt hard den landinga... Kom inn litt for fort pga. ustabile vindforhold, traff i tillegg ett område med litt høyt gress

Etter gjentatte tildels harde landinger ala den dere ser på filmen løsnet til slutt understellet. Burde vel egentlig ikke fløyet i de forholdene men men... Det blåste så mye at den ene gangen bare senket jeg farten til den stod tilnærmet stille i lufta og satte den gradvis rett ned. Driver å lager nytt feste nå.

Ble faktisk overrasket over hvor mye det tålte før det løsnet.

Gleder meg til å få satt på en annen propell... Blir et helt annet fly da. Kommer også til å montere vingen i det fremste feste før neste flytur(=CG lenger bak på vingen). Men nå skal jeg til Trondheim i noen dager så det blir ikke før til neste helg.
              Espen Melby

Comment

Working...