Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formosa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Formosa

    Hei.

    E - starteren min begynner og bli utslitt, og vurderer og skaffe meg en Formosa. Utstyret jeg skal bruke er W 084 servoer, apache ap 300 børsteløs m/gws gir, apache 20 A regulator, E - tec 1250 mah 3s batteri og 9 x 5 gws propell.

    Vil dette fungere bra? Noen som har peiling på hva som må forsterkes på Formosaen? Vet noen hvor mye trekkraft oppsettet mitt har. Vet at motoren kan belastes med intill 15 a kontinuerlig.

    Takker for alle svar.

    Mvh
    Ole Bach

  • #2
    hallo. har hatt formosa og tror motoren din er mere en sterk nok. når det gjelder svakheter med det flyet så vil jeg si at det er to ting. motorfestet blir veldig fort "løst" etter noen harde landinger.(bygde opp igjen hele snuta på mitt med fuge skumm hehe) også knekker kroppen lett rett noen cm bak vingen. Jeg la inn en isopor bit i kroppen som gikk fra side til side og var ca 10cm lang. det stivet den opp veldig uten at det ble så mye tyngre. nå var jeg ganske uerfaren når jeg kjøpte det flyet og det fikk gjennomgå veldig mye. og det flyr (fløy )veldig fint.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Hei.
      Formosa er et fint andrefly da det er billig i innkjøp og det er ganske lett og fly, ie lander sakte og flyr ikke altfor fort.

      Det som du må passe på under bygging er at du får haleflater og finn rett på plass, de er lett for bli vridd når du limer sammen kroppshalvdelene.

      HAr en formosa som jeg har flydd med i hele sommer både med og uten flottører, artig fly.

      For endel bilder av flyet kan du gå inn på min hjemmeside og se der.
      Attached Files
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Hiv limet som følger med Formosaen og bruk Uhu por og epoxy i stedenfor. GWS-limet tørker ALDRI
        Ellers tåler formosaen en del, tror det er lurt å kutte balanse- og høyderoret helt ut til kanten så slipper du de små bitene som knekker ytters på staben og vingen.
        Run, live to fly, fly to live, aces high!
        Erlend Larssen

        Comment


        • #5
          Jeg hadde litt problemer med at min UHU-POR faktisk ikke helt gikk godt sammen med min Formosa da den spiste opp nesten halve flyet når jeg limte hehe...Så jeg var nødt til og gå over på 5 min epoxy.

          Ellers så er det lurt og følge rådet til erlend angående vingetupper og høyderor da min mangler disse fra uhell i frakt...
          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #6
            En annen ting jeg glemte og var at du er nødt til og endre litt på cockpit festet da den løsningen GWS har ikke er helt 100 prosent. Det letteste er og bare snu konstruksjonen og ha magneten bak isteden for foran. Eller du kan bruke en form for strikkmetode for og holde den på plass. JEg mistet ihvertfall min etter kort tid i lufta...
            Tror faktisk den ble offer for en veldig sulten sau hehe, for jeg fant den ikke når jeg skullelete etter den etterpå og det var mye sau i området Så pass dere for glupske sauer
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              BÆÆÆÆÆ

              når det gjelder lim så har jeg brukt GWS limet både på formosa og corsair og syntes det var utmerket. men hvis du vil ut og fly 2 timer etter at du har mottat pakken er det ikke å anbefale. GWS limet er jo ett kontakt lim. påfør på begge flater la tørke og klem sammen. skal love deg det sitter. kan også med fint resultat fuge rundt stab og finne etterpå men da bør du la det tørke over natten.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                kommer en artikel om formosa snart....

                Comment

                Working...
                X