Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konvertering av Dragonfly 22E til noe som er mer standard???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Konvertering av Dragonfly 22E til noe som er mer standard???

    Hei og god somer til alle glade der ute..
    Skulle kanskje vært under heli tråden, men prøver den her uansett

    har en Dragonfly 22E som har gått i bakken, og skadet seg "litt"
    Er helt fersk innenfor heli, og har prøvd meg fram i G2 simulatoren!

    Lurer på om det er noen mulighet for å konvertere,enkelte utsatte deler (fra Det stroe drivhjulet og oppover til rotorblad) med mer standard deler som er lettere og få tak i enn å bestille fra Japan, eller Greatwings.no , da delene til denne myggen er litt dyre.

    Skulle hatt noen bilder men...........

    Tahustvedt jeg ser din vei..

    Noen forslag..
    Joachim

  • #2
    Det burde gå fint å konvertere til rotoren til et annet merke da alle helikopterene av denne typen har samme diameter på akslingen. Alternativt kan du lage en rotor selv. Da har du aldri noe problem med å skaffe deler.

    Comment


    • #3
      Delene til 22E er ikke dyre. Har du sjekka Brikkebutikken.no - Norges beste LEGO utvalg! - Brikkebutikken ???

      Men ok, det skal være mulig å sette på et Dragonfly 4 rotor hode og blader. Det er et FP setup som virker. Det kan være du får problemer med radio opp settet med original radioen.

      Selv har jeg en 22A som er samme type, bare med direkte trekk på halen. Min har ikke hale motor. Det er ikke et nybegynner heli, hverken 22A eller 22E. Det beste er nok en Dragonfly eller Twister og disse "små" FP helikopterene. Et komplet rotor hode, swash plate og rotor blader vil typisk komme på Ca. 300,-

      Før du gjør noe som helst, tror jeg det kan være lurt å trene masse på G2 eller tilsvarende sim.

      Hvis du trenger hjelp til oppsett av din 22E hjelper jeg deg gjerne. Send meg en PM!

      PS trenings understell er en bra ting på disse små helikopterne. Og ekstra vekt på padlene er også kjekt. Den blir mindre hissig på stikke innput.

      Mvh
      Simon B. Nielsen
      Damn these things are hard to fly!

      Comment


      • #4
        Herlig.. Takker for svar

        har flydd en del med trengingskittet på..
        Men da jeg ble plutselig overasket av litt vind, steg myggen i været, og jeg fikk "panikk" og dro throttle i bånn, og gikk ganske hardt i bakken.

        Er også litt nervøs i forhold til Li-ion bat. som fulgte med. Da jeg kjøpte samme modell til en kompis (dog med ni-cd bat) tenkte jeg ikke over utlading, etc.. Men er det noe i motakeren som ligner en ESC og kan den programeres slik at Li-ion bat. mitt ikke blir en hazard.
        Joachim

        Comment


        • #5
          Regulatoren som er innbygget i mottakeren til Walkera kan ikke programeres på noen som helst måte desverre. Det der med et lite vind kast og dra ned trottel i panik har jeg også gjort en gang. Det var min første og til nå eneste krasj! Når det gjelder li-ion og lipo, så går det greit å fly til du merker at det ikke mere løft i rotoren. Det som kan være skummelt er hvis du har flyd til det ikke er mere futt i batteriet, og så venter et par minutter og flyr videre. Det vil fly en stund da, men det kan skade batteriet.

          Har du problemer med at servoene prater med hverandre (bråker) når helikopteret står på bakken? Jeg har byttet en servo, mottaker og regulator på mitt. Nå virker det greit.

          Mvh
          Simon B. Nielsen
          Damn these things are hard to fly!

          Comment


          • #6
            Foreløpig ser alt ut til å virke knirkefritt...Borsett fra dne lille panikk hendelsen.. Har flydd mye med Li-po og er fornøyd med det,ikke med li-ion, men det er vel de samme reglene som gjelder. Leste forøvrig tråden til Griffin ang. Li-po. Mye nyttig der ja.

            Vi er 2 stk. som har kjøpt samme modellen, og ingen har hatt noen problemer med hverken servo eller annet. Det eneste er at motorfeste for halerotoren er litt løst og vrir seg "nedover" ca 5-6 grader, noe som ikke lar seg feste med den lille skruen.. Har også måtte lodde en løs ledning på halemotoren på det andre, men ellers godt fornøyd. Treningssettet er helt konge til disse, men det gjelder vel alle helier.
            Joachim

            Comment

            Working...
            X