Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børsteløs erstatter for speed 400 motor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børsteløs erstatter for speed 400 motor?

    Har kjøpt meg en MPX Easy Glider Electric. Denne blir levert med speed 400 motor med gir. Jeg lurer da på ett fornuftigt børsteløst alternativ som passer rett i giret med skru hull og det hele. Noen gode forslag? Jeg tror denne 400 motoren blir noe kortlivet da jeg skal kjøre ett 2500mA 3S1P li-po batteri på den.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

  • #2
    Hei.

    Picocuben min hadde en giret 400 motor som jeg kjørte på et 2200 mah 3S poly-quest batteri. Utrolig nokk klarte den seg godt den første flyturen men som ikke var på full gass hele tiden. Den andre turen fløy jeg 15 min på variert turtall og full gass i slutten for å lade ut batteriet som da tok knekken på motoren . etter flyet hadde seilet ned uten motor og landet, luktet jeg i motorrommet. Det luktet svidd isopor og brent! noe det også var, motoren hadde blitt så varm at den hadde smeltet vekk 1 cm av isoporen i siden, dvs. 2 mm igjenn der ja . det var ikke dette du ville ha svar på men skrev det alike vell fordi det kunne være greit å vite jeg vet heller ikke om noen eksakte motorer som kanskje vil passe. kanskje Elefun radiostyrt, hobby & fritid har noe Nippy black?
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

    Comment


    • #3
      Ikke så enkelt å foreslå noe, kjenner ikke giret og aksling-size og montasjeoppsett på den. Heller ikke festeopplegg.

      Kanskje du kan kutte ut gearingen og sette inn en AXI 2820/12 med 10x7 eller 11x6 Cad-propell på direkte-drift. Den kan sikkert fungere bra med 2S og enda større folder-propell, og med 3S kan du cruise opp på halv gass.

      Alltid en god idè å sørge for at der et god tilgang til lufting foran og enda bedre utlufting bak motoren.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Standard MPX 400 motor med 2,3mm aksling. Kunne nok laget en plate eller lignede som ny brannvegg i flyet, men jeg er redd jeg ikke er helt sikker på hva som må til for å få det sterkt nok. Skulle ønske MPX selv kom med en løsning til oppgradering til børsteløst.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          404 Not Found kan være noe? Selges for 500 (SEK) på salg nu. Kjenner ikke disse, men dem er vel lignende det oppsettet som er i EEG? 3mm utgående aksel.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          Working...
          X