Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vond lyd i Klepaker ekstreme 17 turn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vond lyd i Klepaker ekstreme 17 turn

    Prøvekjørte i dag og det er en veldig vond, skrikende lyd i motoren av og til på ca middles trottle. Den oppstår gjerne i forbindelse med akselrasjon.
    Av og til kutter den når det bråker som værts og da blinker ESC'en.

    Bruker CC 10 amp med siste sw update og 3S 700mah LIPO. Propell størrelse er 8x4.

    Jeg titta på hjemmesida til Klepaker og der var det angitt at CC 10 amp og 3S ikke var å anbefale....? Er det en sammenheng her?

    Evt hvilken ESC fungerer best?
    Ola
    Elverum Flyklubb Modell
    www.efkm.org

  • #2
    Hei!
    Her er en tidligere tråd om emnet..

    (MFN) ModellflyNytt.no

    Comment


    • #3
      Castle Creation har kommet med en ny softwareoppdatering for bl.a. CC10. Den siste CC versjonen gir slike pipende og svært støyende ulyder.
      Castle Creation sier selv at de har problemer med noen av sine regulatorer fordi motorutviklingen har gått fortere enn CC's regulatorutvikling.

      For å gjøre en innviklet historie kort og konsis, så er budskapet å ALDRI bruke CC regulatorer til denne konkrete motoren.

      Det er heller ikke nødvendig å bruke CC fordi det er mange andre gode regulatorer å få tak i. Jeg bruker selv for det meste Hyperion TITAN 10A, den er rimelig og gjør jobben utmerket.

      Comment


      • #4
        Da var det å lese eldre poster da....

        Takker for svar og jeg som oppdaterte sw på CC'n bare for å være på den sikre siden.

        Hyperion bestilles ASAP.

        mvh
        Ola
        Ola
        Elverum Flyklubb Modell
        www.efkm.org

        Comment

        Working...
        X