Announcement

Collapse
No announcement yet.

El motorer demystified

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • El motorer demystified

    Jeg har akkurat kjøpt mitt første el fly m/ustyr og bare håper at jeg har valgt nogenlunde riktig.

    Motorer er jeg ikke sikker på da jeg ikke er sikker på f.eks hva antall "turns" gjør... hva betyr det at en motor har 20 turns eller 48 turns?

    Hvis det hadde vært en webside med en forklaring av el motorer hadde det vært helt topp - er det noen som kjenner til det?

    Her er for øvrig en liste av det jeg kjøpte - jeg håper alt dette kommer til å spille sammen... :

    Fly: Rock Effektmodell
    Batteri: ETEC 0700mAh 3S 11.1V 7/11A ETEC 49g
    Motor: APS 20-48T 29g
    Regulator: Graupner Compact Control 10 13g
    Mottaker: ACT Pico 4uP/V3 Sub-Miniatyr-FM med mikroprosessor 4.5g
    Servoer: 3 stk. 0.8kgcm 0.11s Waypoint W-060 6.0g

    Lader: Schulze isl 6-330d
    Sender: JR PCM9X 2 m/synth modul

    Are
    Are Barstad

  • #2
    Står vel kanskje noe av det du lurer på her (MFN) ModellflyNytt.no
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Test av Rock; (MFN) ModellflyNytt.no
      Er vel mottakeren som er den dårligste biten i oppsettet ditt, noe dårlig range.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Joo sjekk dette før du sier at den har dårlig range http://www.mosshobby.no/pd1088893993.htm?categoryId=56

        Det skulle holde med 1000m

        Ellers så ser det bra ut. Det eneste jeg ikke kjenner er motoren.

        Mvh
        Simon B. Nielsen
        Damn these things are hard to fly!

        Comment


        • #5
          Vel Bonito, har både hørt om og sett den mottakeren i praksis. Jeg er ikke imponert. Hva sier du widowmaker som må holde deg på hangkanten med den??? Den er omtalt på andre fora som "ikke så veldig langtrekkende" også.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            har kun gode erfaringer med act, men med 6 ch vel og merke... full range..
            Alf Surdal
            Hovsherad

            Comment


            • #7
              Jeg ble tilbudt av forhandleren å sende den tilbake hvis jeg ikke får full rekkevidde på 1000m. Kunne da gjerne ha tenkt meg en Schulze isteden etter at jeg har blitt klokere med research.

              Men for innendørs 3D/acro flyging trenger jeg neppe 1000m... Hvis den ikke greier innendørs, får jeg bytte den inn... Jeg har ellers JR 9 kanalers PCM radio til bruk i større fly.
              Are Barstad

              Comment


              • #8
                Min erfaring når det gjelder ACT pico mottageren er at den glitcher noe voldsomt inne. Ikke morsomt å fly innendørs for første gang, og flyet går ufrivillig i stup med ujevne mellomrom. Den ble kjapt byttet ut med en Schulze.

                pål
                Pål Kasnes

                Comment


                • #9
                  Hvis jeg var deg hadde jeg byttet mottageren før den rekker å glitche.
                  Det hjelper at du får ny mottager når flyet ditt er forvandlet til bøss.

                  Husker med gru første tur med ProJeti'n og en såkalt "fullrange" mottager som frøys etter ca. 300m.
                  .....det ga markert landing en helt ny mening.

                  Comment

                  Working...
                  X