Unconfigured Ad

Collapse

Zoom Bi 4D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Zoom Bi 4D

Lurer på litt deltaljer rundt denne modellen...
    Link: http://www.rc-seilfly.no/ZOOMBI.htm

Er takknemlig for alle relevante svar

1) Er byggebeskrivelsen bra?
    2) Er modellen enkel å sette sammen? Hvordan passer delene sammen, hvor mye rom for skjæring er det..?
    3) Hvor myk er den..? Vrir den seg under manøvre etc?
    4) Flekser vingene mye under belastning?
    5) Solid???

Dersom jeg kjøper har jeg planer om å putte inn utstyr som i utgangspunktet er litt tungt (motor = 62g), men håper å kunne kutte litt ned på vekta ved å velge 2S lipo...
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • Propepperell
    • Jun 2005
    • 1093

Hei du.
    Jeg flyr selv Zoom-Zoom for tiden. De er jo svært så like så jeg gir deg herved mine erfaringer.

1. Helt greit beskrivelse. Jeg klarte det enkelt, er nybegynner.
    2. Enkel å sette sammen. ca 3 kvelder tok det meg. God passning stort sett, men er ikke sikker på hva du mener med rom for skjæring.
    3. Den er ganske myk i kroppen men har ikke opplevd at den vrir seg ved flyving.
    4. Har ikke sett noe som helst flexing, ikke en gang ved loop.
    5. Solid nok synes jeg.

Eneste heg ikke er fornøyd med er "tape-hengslingen" til høyderoret som jeg ikke får til å sitte godt nok. Bør nok bruke en annen løsning her.
    Jeg sliter med å "holde vekta" till tross for bruk av anbefallt utstyr havner jeg på ca 20 grams overvekt. Dette gjør ikke meg noe, synes den har nok krefter for meg. Har flydd den med 2S men synes da den blir litt treg, ikke noe særlig krafter til hovring.

Thorbjørn har denne i utstillingen slik at du kan se den selv!

Lykke til
    Peppe
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Originally posted by Propepperell
      (....)

1. Helt greit beskrivelse. Jeg klarte det enkelt, er nybegynner.
      2. Enkel å sette sammen. ca 3 kvelder tok det meg. God passning stort sett, men er ikke sikker på hva du mener med rom for skjæring.

(....)

Eneste heg ikke er fornøyd med er "tape-hengslingen" til høyderoret som jeg ikke får til å sitte godt nok.

(...)

Har flydd den med 2S men synes da den blir litt treg, ikke noe særlig krafter til hovring.

Thorbjørn har denne i utstillingen slik at du kan se den selv!

Lykke til
      Peppe
      Med rom for skjæring lurer jeg på om det er ting i byggeveiledningen som er mulig å misforstå og dermed gjøre feil osv.

Det med hengslene hadde jeg problemer med på 2Cool'en som jeg hadde også... Irriterende egentlig.

Iflg. www.mft.nu drar motoren min ca. 800g statisk med APC sf 11x4.7 med 2s så jeg regner med at det flytter seg uansett... Hvis ikke er jo alternativet noen lette 3s batterier

Driver å titter på et par modeller nå, bl.a. denne så vi får se hva det blir til etter hvert.

Takk for svaret!
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Propepperell
        • Jun 2005
        • 1093

Hei igjen.
        Nei, det er ikke noe særlig risiko for å bomme her. Alle deler kommer klare og det eneste du skjærer selv er egentlig hull for servoer, mottaker og batteri.
        Kan tillegge at for meg som er nybegynner var det litt vanskelig å lære seg å lande denne meget lette modell. Jeg var vannt ved å kutte motoren og glide helt inn men grunnet den lave vekta er man nødt å fly med litt motor helt ned, hvis ikke blir det fort stall 1 m over bakken med en liten tryne-landing. Dette liker ikke modellen...
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

Comment

Working...