Unconfigured Ad

Collapse

Trenger litt hjelp til mitt planlagte oppsett (minifuntana)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TapZ
    • Oct 2005
    • 711

Trenger litt hjelp til mitt planlagte oppsett (minifuntana)

Jeg tenkte å sette opp en minifuntana med en nippy black 2510/114, 4 stk waypoint W-084 servoer, ACT Micro 6 DigitalV2 mottaker, og en Apache AP Air 30A ESC.
    Er det noen som har et tips til batteri jeg burde gå for?
    Har noen evt noen andre innspill på planlagte oppsett? ESC som ikke passer til motor osv? (dette blir mitt første oppsett, så jeg er rimelig grønn)
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Nippy-motorene har jeg aldri hørt om eller erfart å være kresne på ESC. Har bare to Nippyer men dem har aldri svikta eller hatt antydninger til nykker! Kjenner ikke Apache-ESC men den fungerer sikkert bra.

Batteri: Noe som klarer 30amp kontinuerlig. FlightPower 1800 eller 2500 eller nyere Kokam, E-Tec eller ThunderPower på minst 2000mAh. 3S selvsagt. Kjøp 5-6 stykker så du får mye flytid pr dag...

Servoene: disse bør duge men er ikke altfor kraftige til hårreisende manøvre i stor fart. Pass på så du ikke setter halen i dørkarmen på tur ut av hobbyrommet, da stripper du fort girene. Ellers har jeg gode erfaringer med disse.

Eneste jeg ikke ville hatt i flyet hvis det var mitt er mottakeren. Har ikke sett akkurat den du har i aksjon, men har sett andre med 4-kanaleren ha dårlig rekkevidde med den, selv i seilfly. Derfor vil jeg aldri kjøpe en sånn så lenge der er andre gode merker på markedet som jeg har god erfaring med og stoler på. (Dette er subjektive meninger fra meg, jeg er sær og legger fort dårlige saker for hat..)

Og: ikke ta for store sjanser, ha fornuftig høyde når du prøver ukjente øvelser så får du sikkert mange gode flytimer med fuglen.

Og: kos deg med saken
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• TapZ
      • Oct 2005
      • 711

Ok, takk for informativt svar
      Hvordan mottaker er å anbefale da?

Tenkte å bestille mottaker enten fra moss hobby eller elefun.
      Frank Thingelstad
      2050 Jessheim

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Jeg er glad i både Schulse og Hyperion RX`er.

Comment

• TapZ
          • Oct 2005
          • 711

Ok, leser mye bra som schulze ser jeg.
          Men jeg finner den kun i 4ch og 8ch hos elefun. Noen som vet om et noen som selger 5ch?

Og forresten: Smallsize er visst tom for minifuntana, og de vet ikke når de får inn igjen
          Er det andre forhandlere som selger minifuntana i Norge?
          Frank Thingelstad
          2050 Jessheim

Comment

• joo
            MFN Skribent
            • Nov 2002
            • 6936

Når det gjelder Schulse har dem en 5-kanaler. Ser dønn lik ut som 4-kanaleren men du på mekke deg en spesiell Y-kabel for å tappe ut den 5. kanalen fra en pinne i midten. Her fins den: http://www.rs-hobbyimport.no/logo_og...slagord1_5.gif og heter 535W.
            Hva med en Hyperion 6ch. Fåes f.eks hos Griffin: http://www.celtic-griffin.com/

Comment

Working...