Unconfigured Ad

Collapse

Bra nok børsteløs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Bra nok børsteløs?

Jeg ser at elefun har en "økonomi børsteløs", med gws feste, som drar ca 600g. vil dette være nok til å ha moro med en formosa som jeg tipper på vil ende opp på mellom 400 og 450 gram? Finnes det eventuellt et bedre alternativ som ikke er så altfor stivt i pris? Vil ha direktedrift på denne modellen. Jeg har grei peiling på det meste nå, men dette med børstelse motorer er veldig forvirrende. Det jeg trenger er en god motor (trenger ikke å være ekstrem) som har litt til overs. En som jeg også kan bruke i et senere prosjekt, på et fly av ca samme vekt og utforming.

Og så MÅ jeg vite hvilket utstyr jeg trenger for å feste motoren til formosaen og hvilken propell jeg skal bruke. Jeg prioriterer lang flytid likt med prestasjon. Help me!!
    Geir Amund Lindberget
  • speedstar
    • Sep 2004
    • 37

du fester motoren tin en gir boks som skal følge med formosaen.jeg har en himax c2808-1360 til kr.479 hos moss hobby denne er helt super
    Livet begyner ikke før du har pasert 200

Thomas Tverelv

-Twist gfk-
    -Raptor 50-
    -Lobster-
    -tt trainer-
    -Turmoil 3D-
    -Spark pylon race-
    -You can do 3D 46-

Comment

• Alf Surdal
      • May 2005
      • 680

hyperion 2213-20 sammen med 9*5 eventuelt 9*6 prop (ikke slow fly) burde funke bra. Har dette i e-starter med ca 500-550 grams vekt. Drar lett vertikalt og flytid er 20+ min med 2500 mah kapasitet (Wanma 3s).

Har hyperion titan 30A, men 20A burde være nok.

brukte 1760 mah på en 21 minutters flytur i dag med 9*5 prop, med variabel fart. Mye bånn pinne, men også noe seiling..

Tror nok dette oppsettet burde funke bra i en formosa og
      Alf Surdal
      Hovsherad

Comment

• Alf Surdal
        • May 2005
        • 680

....og hyperion motorene kan festes med både pinnefeste a`la gws og backmount. Fant alt det nevnte utstyret hos elefun..
        Alf Surdal
        Hovsherad

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Re: Bra nok børsteløs?

Originally posted by galmania
          Jeg ser at elefun har en "økonomi børsteløs", med gws feste, som drar ca 600g. vil dette være nok til å ha moro med en formosa som jeg tipper på vil ende opp på mellom 400 og 450 gram? Finnes det eventuellt et bedre alternativ som ikke er så altfor stivt i pris? Vil ha direktedrift på denne modellen. Jeg har grei peiling på det meste nå, men dette med børstelse motorer er veldig forvirrende. Det jeg trenger er en god motor (trenger ikke å være ekstrem) som har litt til overs. En som jeg også kan bruke i et senere prosjekt, på et fly av ca samme vekt og utforming.

Og så MÅ jeg vite hvilket utstyr jeg trenger for å feste motoren til formosaen og hvilken propell jeg skal bruke. Jeg prioriterer lang flytid likt med prestasjon. Help me!!
          tror det følger med feste til den motoren som passer på GWS flyene
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• galmania
            • Jul 2005
            • 604

Ja det gjør det jo seff på den når det står det, men jeg tenkte på for eksempe st-model motoren.. Hvordan fester jeg den til flyet? Passer den inn i girboksen sånn som den billigmotoren gjør? Det er en ting jeg ikke skjønner, hvordan man fester børsteløse motorer til isoporfly! Kan noen svare meg på det?
            Geir Amund Lindberget

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

du får somregel kjøpt feste til børsteløs som psser på en slik trepinne som er på foreks GWS flyene. er ikke sikker på om den ST motoren passer til den girboksen. men sender du en mail til elefun så får du vite det. selv så limte jeg på en frontvegg av tynn kryssfineer på flyet og skrudde motoren fast i den. men pass i såfall på at den ikke er for tung, da man ikke vil ha mere vekt en nødvendig på slike fly.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• TeGe
                • May 2005
                • 117

Originally posted by galmania
                Det er en ting jeg ikke skjønner, hvordan man fester børsteløse motorer til isoporfly! Kan noen svare meg på det?
                Her er en enkel og grei måte å gjøre det på.
                Du limer bare en 10 x 10 mm pinne til isopor/depron flyet og setter deretter GWS girkassen, med motoren skrudd på, rett inn på denne........Ferdig....

Har gjort dette på mange fly og funker glimrende......
                Attached Files

Comment

• Vingemutteren
                  • Jul 2002
                  • 2421

Genialt!
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Minibønna