Unconfigured Ad

Collapse

Min første LRF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purple
    • Nov 2004
    • 298

Min første LRF

Hoho, jeg har laget min første LRF (Living Room Flyer) i dag, og hadde en runde i stua… Den gikk selvfølgelig i veggen og ødela ene ledninga til motoren, men den fløy! INNE I STUA! Har ikke vekta ennå, men tipper rundt 10 gram! Den var noe rask, men alikevell...

Jeg må bare bestille meg en ny motor og lettere batteri så tror jeg den er fullt kontrollerbar inne i stua!
    Det var et skikkelig kick å se at den sirklet inne i stua!

Modellen er laget etter et elektrisk frifly jeg kjøpte på en lekebutikk i sommer, flyet kalles AeroX (Sigve her på forumet har laget en større modell og en liten 2 motors av samme flyet).

Cheers
    Tore
    Attached Files
    Cheers,
    Tore, Alta
  • Yul_brünner
    • Sep 2004
    • 249

AeroX en kan du kjøpe fra Brapris.no for 399, da følger alt med, og tror kanskje det er lettere å desikere denne lille artig modellen etter, deler, enn å lage ting selv.. Modellen har 2 små motorer, og lades med senderen (info for de som ikke har sett en før). Flyet inneholder 1 lite Li-po bbat. som lades på 30 min. lurer på om det er 60 mha eller noe.. litt usikker nå, og her får jeg sikkert en del, ikke lade li-po på mer enn 1C etc tilbakemeldinger... Men hvordan det funker vet jeg ikke, om bat, blir fulladet vet jeg heller ikke. , MEN den flyr lenge..lenge..lenge.. til du går lei, eller skulle ønske du hadde høyde ror og balanseror.. Men motorene gjør en glimrende jobb. flyet tåler også en del vind, noe som gjør at det stiger fort, og man kan prøve seg på det "boka" kaller "advanced flying" he he.

Morro sak dett, og for de som vil bygge er det vel også et godt utgangspunkt.
    Joachim

Comment

• purple
      • Nov 2004
      • 298

Originally posted by Yul_brünner
      AeroX en kan du kjøpe fra Brapris.no for 399, da følger alt med, og tror kanskje det er lettere å desikere denne lille artig modellen etter, deler, enn å lage ting selv.. Modellen har 2 små motorer, og lades med senderen (info for de som ikke har sett en før). Flyet inneholder 1 lite Li-po bbat. som lades på 30 min. lurer på om det er 60 mha eller noe.. litt usikker nå, og her får jeg sikkert en del, ikke lade li-po på mer enn 1C etc tilbakemeldinger... Men hvordan det funker vet jeg ikke, om bat, blir fulladet vet jeg heller ikke. , MEN den flyr lenge..lenge..lenge.. til du går lei, eller skulle ønske du hadde høyde ror og balanseror.. Men motorene gjør en glimrende jobb. flyet tåler også en del vind, noe som gjør at det stiger fort, og man kan prøve seg på det "boka" kaller "advanced flying" he he.

Morro sak dett, og for de som vil bygge er det vel også et godt utgangspunkt.
      Du tenker på Xwing, Takk for linken! Bestiller dobbelltdekkeren nå! Har vært på jakt etter den en stund, men frakta fra England/USA er jo sinnsyk...

AeroX'en er en billig frifly modell!

Cheers
      Tore
      Cheers,
      Tore, Alta

Comment

• sigve
        • Apr 2005
        • 484

Sinsykt stilig purple, er det den orginale motoren, ser at det er samme propell...

Hvilken type styring bruker du ?
        hvilket batteri bruker du? 80mah?
        ta gjerne med andre detaljer

tøft

sigve
        Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
        www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• purple
          • Nov 2004
          • 298

Originally posted by sigve
          Sinsykt stilig purple, er det den orginale motoren, ser at det er samme propell...

Hvilken type styring bruker du ?
          hvilket batteri bruker du? 80mah?
          ta gjerne med andre detaljer

tøft

sigve
          Hallo, har ikke alle detaljer ennå... Men her er da litt:

Det bruker en JMP Combo mottaker på 2 gram. Det er proposjonal motorkontroll og Haleroret styres av en Plantraco ( http://www.plantraco.com/hobbies/index.html ) Acctuator på 0,22 gram. Det er trinnløs kontroll på Haleroret. Batteriet er et 90 mAh Li-Po, dette er noe tungt, blir å kjøpe et 30 eller 60 mAh batteri om ikke lenge. Motoren er fra en Micro RC bil. Blir muligens å bytte den ut med den orginale AeroX motoren om jeg ikke finner en ny motor ganske snart!

Vekt vet jeg ennå ikke, ei heller lengde og vingespenn. Men den er ikke stor, den ligger på en CD plate på bildet....

Cheers
          Tore
          Cheers,
          Tore, Alta

Comment

Working...