Synest dette var relativt lite.. ? Utstyret sto på ett pizza flak jeg kjøpte.. Motor og ecs skal i ett Kyosho Spree fly.. Noen begrensninger på propell før ecs får fnatt?
Unconfigured Ad
Collapse
Axxi 2208/ 34 med 8 amp regulator?
Collapse
X
-
Litt avhengig av type celler og type prop, men ifølge motocalc:
2 celler Lipo maks 10x4,7 (10x5)
3 celler Lipo maks 9x3,7 (9x4)
Og det stemmer godt med produsenten sin side:
Kjenner ikke flyet, men ved ett raskt søk på Google så det ut som ett passende motor for det flyet. -
oki.. ja er 3s lipo det går i, 700mah.. men da jeg testa dette oppsettet, holdt flyet og dro på throttle.. så merka jeg at regulatoren lyste rødt påfull throttle,og at lipo pakka var pisselunken..da bruker jeg 9:6 propp fra APC.. så det kan jo vær at jeg må bruke mindre propell da..ARC Beaver On Floats
Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)Comment
-
De fleste regulatorer skal lyse rødt ved full gass. Men du har også rett i at du burde gå for en litt mindre prop. Selv ville jeg sikkert ha flydd med det.... dog hvis jeg ikke hadde en annen prop liggende...
De fleste regulatorer takler mer enn oppgitt i korte perioder. Og jeg regner med at du ikke kommer til å fly på full gass hele tiden med det flyet?Comment
-
He he.. liker å tøye strikken litt.. men siden dette ikke er noe acro/racer fly men heller ett kose fly så blir det å putre på halv til 1/3 throttle ja.. men det som bekymra meg litt at batteriet ble lunket.. ?ARC Beaver On Floats
-
Type batteri? Er ikke sikkert det takler 8-9A...
Ikke uvanlig at mine batteri blir lunka. Men så presser jeg dem litt i indoormodellene.Comment
-
10C med 700mah = 7A maks. Derfor blir dem varme. Men de aller fleste Lipo celler idag tåler litt overbelastning i peak.Comment
-
Originally posted by jj10C med 700mah = 7A maks. Derfor blir dem varme. Men de aller fleste Lipo celler idag tåler litt overbelastning i peak.ARC Beaver On Floats
-
Neida, gå ned til feks 7x4 (ca. 4,5A) eller 8x4 (ca. 6,4A)
Da overbelaster du ikke batteriet og med den modellen tipper jeg du har godt med power til den type modell.Comment
-
Comment
-
hmm.. var jo grei den.. tror at leve tiden på batteriene ikke blir så lenge.. men skal nå prøve og fly med dem og se.. får jeg plutslig røykannlegg så er det bare å få flyet ned.. fant en litt mindre propp..ARC Beaver On Floats
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment