Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei. Holder på og bygger et fly her på kjøkkenbordet. Er litt spent på resultatet. Vekta blir på litt under 200g. Håper CD-rom motoren klarer såpass vekt. Utfra bildet, tror dere høyderoret blir stort nok? Og hvor store flater bør balanserorene ha? Jeg har tenkt de 6cm dype og 28cm lange. Da blir det 10cm ut til vingespissen uten balanseror.
Eller bør balanserorene gå langs hele vingens lengde?
Attached Files
Morten Myklebust.
Yrke Fisker.
Sky Raider MachI K.I.A.
PT-20 K.I.A.
Pibros Mk I, II & III K.I.A.
Corsair 60 Lever trygt uten motor.
Hei. Holder på og bygger et fly her på kjøkkenbordet. Er litt spent på resultatet. Vekta blir på litt under 200g. Håper CD-rom motoren klarer såpass vekt. Utfra bildet, tror dere høyderoret blir stort nok? Og hvor store flater bør balanserorene ha? Jeg har tenkt de 6cm dype og 28cm lange. Da blir det 10cm ut til vingespissen uten balanseror.
Eller bør balanserorene gå langs hele vingens lengde?
Jeg ville nok gått helt ut med ballanserorene... Regner med dette blir en 3D modell?
Men jeg er egentlig på tynn is her... Lager ikke så tunge fly
Lagde et med ballanserorene ikke helt ut, og de hadde liten effekt. Når jeg lagde de helt ut var det noe helt annet...
Det er bare å prøve seg fram. Det er ikke så vanskelig å lage en ny vinge?
Hvis du er interessert kan jeg legge noen flere bilder her. Er jo veldig enkel. Noen depron plater, uhu-por lim, skarp kniv, litt karbon stang og en limpistol.
Vingen er en flat depron-plate og en buet limt over slik at den får typisk vingeprofil.
Morten Myklebust.
Yrke Fisker.
Sky Raider MachI K.I.A.
PT-20 K.I.A.
Skal ta noen bilder når kjøkkenbordet blir ledig Balanserorene ble ca 90% av lengden på vingen. Er redd de blir litt myke, så jeg skal skjære spor på over og undersiden og lime inn karbonstrips for å styrke dem.
Har regnet ut og fant ut at bal.ror flatene var ca 25% av vingen.
Kroppen ble veldig stiv sideveis p.g.a. limt karbon langs sidene. Men den er ennå litt svak for vridning.
En bonus med vinge konstruksjonen er at jeg trolig får plass til batteriet inni vingen, med en tape-hengslet luke under for å legge det inn.
Morten Myklebust.
Yrke Fisker.
Sky Raider MachI K.I.A.
PT-20 K.I.A.
det var jo genialt da! jeg har altid hatt problem med å gjømme vekk batteriet i depron modeller.
det jeg skrev med 30-35% er av flaten jeg mente
hvor tykk depon skal du bruke på ballanserorene?
Her er noen flere bilder av prosjektet mitt.
Venter ennå på pakke med karbonstenger til servo-overføring.
Det med tape på begge sider må jeg prøve ut.
Lurer litt på hvordan jeg skal feste vingen i kroppen. Tro om det er nok å lime rundt hele veien der vingen går gjennom kroppen, eller om jeg må lage noen forsterkninger rundt. Kroppen er jo bare 6mm tykk.
Og så lurer jeg på om noen har tips til å få kroppen mere vridningsstabil.
Attached Files
Morten Myklebust.
Yrke Fisker.
Sky Raider MachI K.I.A.
PT-20 K.I.A.
Og så lurer jeg på om noen har tips til å få kroppen mere vridningsstabil.
Skjær et teststykke (du har sikkert litt igjen) og forsøk med ett lag av pakketeape på begge sider. Pass bare på at du strekker tapen like mye på begge sider, ellers så blir den vindskjeiv!
Ben_E
Ben-Erik Ness
Bergen Modellflyklubb
Go FASST or go home... ..build to fly not to crash
www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!
Nå har jeg fått prøveflydd den. Gikk sånn passe bra. Var veldig nervøst på høyderoret, vanskelig å holde level.
Klarte akkurat å hovre med 5x4 propell og 3s300mAh batteri.
Morten Myklebust.
Yrke Fisker.
Sky Raider MachI K.I.A.
PT-20 K.I.A.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment