Unconfigured Ad

Collapse

Free air P-51 D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Free air P-51 D

Vinteren nærmer seg og jeg vurderer sterkt å skaffe meg et lite "riksefly". Glafd i WWII modeller som jeg er , så falt jeg litt for denne http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=69
    Jeg mener at noen her på forumet har kjøpt,fløyet og skrevet om flyet, men jeg klarer ikke å finne det igjen på forumet. Kan noen med erfaring fra modellen trå til og gi en vurdering av flyet evt vise en link til en test ?
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Jeg har en sånn Mustang. Den flyr helt fint, men siden halen er såpass myk så er det litt variabel retningsstabilitet. Finishen er ikke pen, det ser ut som en madrass som er klippet til sånn passe form, men den tåler utrolig mye juling.

Her er tråden jeg startet når jeg fikk flyet:
    http://www.modellflynytt.no/showthre...hlight=mustang

Jeg flyr min med 14 turn CDROM motor, GWS 8040 propeller og 2S Apogee 830 mAh batteri. Veldig bra ytelse.

Spitfireren er vanskelig å balansere. Man må montere utstyret så langt frem i nesa som mulig, men Mustangen er fin. Mitt batteri er montert rett bak vingebjelken.

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Takker Tor Arne
      Det ante meg at det var du som omtalte modellen. Evne til å tåle juling er den egenskapen jeg er på jakt etter med denne modellen, skal se om jeg ikke kan komme meg på et indoortreff med den saken der.
      Ellers ser det ut til at modellen virkelig flyr pent og du har sannelig krefter nok der. Får ikke lastet ned de to siste videoene, men ser jo at den flyr pent der ute på p-plassen.
      Jeg lurer på å sette en cyclon micro motor (Griffin) i madrassen - har du anelse om hvordan den motoren er i forhold til den du bruker ?

Off topic - skal skaffe meg en Hyperion Z 3019 10 til å sette inn i en 1:12 Fw TA 152 H, flyet er m glassfiberkropp og planka isoporvinger, total vekt flygeklart med en 15 motor er ca 900 g - regner ikke med at den blir mye tyngre med Hyperion oppsettet og LiPo. Dermed får jeg el-motorisert en dogfighter samtidig som jeg får testet ut om denne Hyperion motoren kan egne seg i Bf 110.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Kjenner ikke til den Cyclon-motoren direkte, men alt jeg har lest om Cyclon er veldig bra.

Comment

Working...