Unconfigured Ad

Collapse

F 27 Stryker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alf Surdal
    • May 2005
    • 680

F 27 Stryker

Ja da var endelig strykeren i hus så kan jeg fly denne helgen og selv om mini funtanaen tok kvelden sist helg. Var ikke mange minuttene for å gjøre den klar.. Kun en rangesjekk nå så er den airborne.

sysler allerede med oppgraderingstanker så jeg har et par spørmål angående det:

hva slags børsteløs motor vil passe her tro? Er jo begrenset til relativt små propeller siden det er en pusher og ikke så mye mulighet til å øke diameteren. Blir jo da små propeller med høy pitch som er tingen. Regner med en motor med høy kv vil være tingen da?? muligens en børsteløs inrunner? eller finnes også outrunnere med høy kv?
    Alf Surdal
    Hovsherad
  • Supra25
    • Sep 2003
    • 1825

Hei Alf,

Ta en titt på testen jeg skrev så får du et forslag til børsteløst outrunner oppsett. Et alternativ til det som er satt opp der er Mega 16/15/4 (hvis jeg ikke husker feil) med 8x4 prop. Du finner også en snutt av Stryker'n med børsteløst på sida mi.

Har du andre Stryker-eiere i området anbefaler jeg combatmodul! Det er hysterisk artig! Hvis du mod'er maskina til børsteløst må du bygge en interface for at den skal fungere på "vanlig" rc-utstyr. Oppskrift på dette ligger også på sida mi i form av artikkel.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

Comment

• jaykay
      • Oct 2005
      • 3

APC 6*4 propell er en propell som blir mye brukt til Mega 16/15/4

Denne fyren har bygd dobbel cdrom motor til Stryker, med lignende egenskaper som Mega 16/15/4. jeg har prøvd selv, og det går så det griner...

Dette er iallefall en billig løsning !

Her er en annen tråd med masse meninger om børsteløse løsninger til Stryker

Comment

• Alf Surdal
        • May 2005
        • 680

Takk for tipset

årsaken til at jeg bestilte strykeren var faktisk at jeg så på to stk som fløy combat i stavanger sist helg. Var jo konge det, ingen veg utenom å dra rett på nett å dra det slitte visakortet da... 8I tilleg moste jeg jo mini funtanaen så jeg trengte uansett en ny kjerre)
        Alf Surdal
        Hovsherad

Comment

• Supra25
          • Sep 2003
          • 1825

Var såklart 6x4 jeg mente..litt kjapp på tastaturet der..
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

Comment

• Alf Surdal
            • May 2005
            • 680

Strykeren kutter etter kort tid

Da var fire turer gjennomført med strykeren.

Det første jeg merket meg var at det hadde vært fint med mer power!!

Flytiden blir også noe kort, spesielt med bånn gass hele tiden.

Har et problem med at motoren kutter plutselig, etter kortere tid på batteri nummer to enn på det første av to flyginger. Hadde ikke flydd mer enn max 5 minutter på bånn gass begge gangene strømmen ble kuttet. Hva kan dette skyldes? Er det en slags low voltage cut off som slår ut tidlig pga dårlige batterier?? Bruker standard batteriet som følger med, har to stykker av dem, NiMh 900mah 8.4V. Ble litt skuffet over den korte flytiden, men lurer på om dette er normalt? Kan det være speed kontrollen som er defekt, eller kanskje dårlig kontakt et sted? Motoren blir ikke varm, batteriene er lunkne, speed kontrollen har jeg ikke sjekket...

Begge batterien oppfører seg likt forresten, men flyging nummer to føler jeg kutter etter kortere tid enn flyging nummer en i en serie.
            Last edited by Alf Surdal; 26-11-05, 15:24.
            Alf Surdal
            Hovsherad

Comment

• Olavjoergensen
              • Jun 2005
              • 2208

Hei.

Du burde prøve med et 11.1 volts lipo på 1500mah eller mer. Det hjelper masse på futten i flyet og fly tiden.

Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

Comment

• Alf Surdal
                • May 2005
                • 680

Originally posted by Olavjoergensen
                Hei.

Du burde prøve med et 11.1 volts lipo på 1500mah eller mer. Det hjelper masse på futten i flyet og fly tiden.

Mvh OJ
                Vil motor og speedkontrol/mottaker tåle det da? Har jo syslet litt med tanken, men er redd hele driten brenner opp..
                Alf Surdal
                Hovsherad

Comment

Working...