Unconfigured Ad

Collapse

konvertering av frifluktmodeller fra gulliow

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

konvertering av frifluktmodeller fra gulliow

Er det noe som har erfaring med noen av disse settene sån byggemessig. de ser jo veldig bra ut. http://www.modellers.com/waModellers...categoryId=471

tenkte på den 1000 serien for eksempel dette http://www.modellers.com/waModellers...tId=4071&blId=
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting
  • Harpoon
    • Nov 2003
    • 168

Jeg har bygget en i den størrelsen. Det var ett omfattende byggesett siden alle detaljer bygges med spanter og stringers. I tillegg er utstansningen av delen dårlig noe som gir elendig passform på de sporene som stringerne skal passe i. Dette gir fort litt mye lim for å få det til å sitte. (Hadde vært bedre å kunne kutte de selv)

Modellen kan bygges i 3 utgaver: display, strikk eller linestyrt. De var konstruert før dagens parkflyers kom, så som du nevner er elektro i dag ett godt alternativ. Jeg bygget min som display modell (F4U Corsair, naturligvis) og den har flaps, innfellbart understell, carrier krok, vinger som kan felles opp og full cockpit. Jeg benyttet litespan i steden for det gebrekkelige silkepapiret som fulgte med. Det var imidlertid fortsatt enn utfordring å få det noenlunde pent. I tillegg ble propell og hovedhjul byttet (prop. som fulgte med var kun to balsaklosser)

Sikkert også bra til elektro da det blir en lett modell, men mye arbeid.

Se bilder og flere kommentarer på min hjemmeside.

Anders

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

Den så jo riktig fin ut den der Hvordan er det når du først har bygd den. går det da og ta av/på vingene for eks. tenker på for å få tilgang til radioutstyr. hdde jo vært kult å bygd en "park flyer" med flaps og optrekkbart understel osv.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      + diverse små ting

Comment

• Harpoon
        • Nov 2003
        • 168

Jeg laget to skruefester under for å ta av og på vingen, det vil gi bra tilgang til radioustyr / batteri. Retracts er sikkert mulig på flere modeller men en utfordring på F4U da disse også roterer. På en annen modell kan sikkert GWS sine benyttes.

Anders

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

veldig intresante disse. har litt lyst til å prøve stuka da jeg er veldig fasinert av det flyet.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          + diverse små ting

Comment

Working...