Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er feil.....?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er feil.....?

    Hei.
    Jeg har en zagi fra elefun, med medfølgende 370 motor.
    prolemet er at "noe" kutter strømmen til motoren etter få min. flying. batteriet er 1500 mah 2S2P fra ST-model (lipo batteri), og regulatoren er e-flite 20A.(20A skal holde lenge da jeg før hadde en 8A kontroller på samme motor og propell)
    Regulatoren er ikke beregna for lipo og skal kutte på rundt 3V, når jeg måler batteriet etter et kutt er det oftest over 7V. Altså kan det ikke være regulatoren som kutter?
    jeg har lodda alle ledningene til og fra regulatoren selv blant annet satt på JST kontakt mellom batteri og kontroller, kan det være noe med det?

    Hvorfor kuttes strømmen til motoren så tidlig?
    Noen som har en løsning?

  • #2
    Opplevde noe lignende med de ST-pakkene jeg har hatt. Mest sannsynlig er det autocut'en til regulatoren som slår inn da pakken under belastning kommer under 3V. Når du etterpå måler er den steget til 7V igjen.

    De ST-pakkene jeg har prøvd holder spenningen sin veldig dårlig under belastning, desverre, siden prisen er grei. Men, kan jo også være andre ting, uten at jeg kommer på noe...
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Takk for svar.....

      Originally posted by Psyko-lefse
      Opplevde noe lignende med de ST-pakkene jeg har hatt. Mest sannsynlig er det autocut'en til regulatoren som slår inn da pakken under belastning kommer under 3V. Når du etterpå måler er den steget til 7V igjen.

      De ST-pakkene jeg har prøvd holder spenningen sin veldig dårlig under belastning, desverre, siden prisen er grei. Men, kan jo også være andre ting, uten at jeg kommer på noe...
      Det er en mulig grunn, men den forrrige regulatoren jeg hadde hadde cut-off på ca. 6V og jeg fløy nesten lenger med den..... ( så jeg tror ikke det er det)

      Noen andre ting som kan være feil?

      Comment


      • #4
        Kan jo være ei dårlig lodding som gir spenningsfall?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X