Unconfigured Ad

Collapse

Ny formosa på vei

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Ny formosa på vei

Da er endelig neste fly bestillt, en formosa med floats for flyging på snø

Oppsett:
    3s lipo
    Hyperion titan 20A esc
    Nippy Black 1812/100
    APC 9*6E

Motoren skal trekke borti 900gram og 190w med valgte oppsett
    Dette blir nok en brå overgang fra e-starter med 350motor og 7.2v, hehe, men har flydd flere lavvinga fly fra før og behersker det greit så det skal nok gå bra. Eneste som bekymrer meg noe er vekten på batteriet, 150gram som er endel mer enn anbefalt, men regner med at det skal gå bra også, eller hva tror dere?
    Last edited by galmania; 22-12-05, 03:53.
    Geir Amund Lindberget
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

hehe regner med formosaen din blir rakett med dette opsettet. må få hørs hvordan den flyr 1812/100 er vel blant annet brukt på mini funtana så krefter burde det være nok av. Har hatt en formosa men har faktisk lyst på en til man da skulle jeg ha trekt den med noe lett trekk slik at den blir litt mere holdbar. og fått på en børsteløs. brukte orginalmotor og 3s på den jeg hadde og det gikk i grunnen heftig nok for meg hehe
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• galmania
      • Jul 2005
      • 604

Ja, hvorfor ikke kjøpe en stor motor med en gang, er jo nesten ingen prisforskjell på denne og de mindre motorene så. Ikke er den så veldig tung heller. Planla først å kjøpe st-model motoren elefun selger, men hvorfor kjøpe det billigste når man får mye større og sannsynligvis bedre motor for en 100lapp mer.
      Geir Amund Lindberget

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

er helt enig. jeg har den st motoren og, ok den fungerer men hadde det vært nå i dag når jeg har litt mere erfaring hadde jeg ikke kjøpt den, Kjøpte i stedet en axi4120-18 her om dagen. men har ikke noe stort nok til å sette den i enda hehe
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• galmania
          • Jul 2005
          • 604

Hehe, hva slags fly har du planer om å sette den i da? Den kan vel dra det meste av elektrofly. Noen som har noen peiling på maks vekt på formosa?
          Geir Amund Lindberget

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

Tror formosaen min etter litt ekstra liming lå på ca 550gram og da fløy den veldig stabilt og fin men jeg fløy bare "vanlig" med den ikke noe 3D.

4120 motoren er planlagt og skal inn i ett scratch bygge av en Fieseler storch med vingespenn på ca 240cm. men er litt usikker på om jeg skulle prøve noe annet først som byggetrening da jeg ikke har bygd fra scratch før. og en annen kandidat til motoren er da greatplanes sin ju-87 stuka .60 ARF. vi får se hvordan økonomien blir på ny året må jo ha regulator og batterier til den også
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• galmania
              • Jul 2005
              • 604

Ja, batterier og priser på disse er vel noe av det verste når det gjelder disse store modellene. Å bygge fra scratch er noe jeg aldri ville finne på å gjøre, jeg som knaptnok har tolmodighet til å bruke de timene det tar å lime sammen et gws fly. Det tar jo tross alt nesten en hel arbeidsdag. Og å kaste bort halve fritida mi et år på å sitte å lime sammen balsa flis, nei det forstår jeg ikke helt poenget med, når jeg heller kan være ute å fly, sikker på at jeg hadde fått sterk angst og depresjoner bare av å se på haugen med balsa som ikke engang ligner på et fly. Hehe arf forever
              Geir Amund Lindberget

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

hehe ja det er forskjellig smak jeg liker å pusle med forskjellig trearbeide og fin mekanikk, så da kan jeg jo lage ett fly slik at det kan brukes til noe. og den storch´n er da ett skala prosjekt som sikker ikke er ferdig på ett halvt år tenker jeg

Helt topp med arf også. spesielt i starten som nybegynner da man har nok med å lære å fly om man ikke skal prøve å bygge og justere også hehe
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

Working...