Unconfigured Ad

Collapse

Min første børsteløs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Min første børsteløs

Nå gleder jeg meg som en unge til jula er ferdig å vi kan ut å fly (bare regnet slutter)
    Formosan fikk i dag en Hyperion 2213-24 i nesa og lipo 3s skal gi brensel til fuglen. Porpellen er en apc 10x5. Dette skal bli moro.
    Har fløyet kun med orginalmotor på denne og E.starteren med 3s lipo, men dette ble noe annet. For et trekk..... Trenger vel ikke være redd for fullgass og brent motor her?
    Skikkelig moro er det med floats på nylagt snø. Det er bare å finne seg et jorde og fly ivei.
    Noen som kan svare meg på hva er den praktiske forskjellen mellom 20 viklinger og 24 ?
    Noe spes jeg må tenke på før jeg flyr eller er det bare å ta i vei?

Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Høres bra ut.. Fikk formosa i hus i dag jeg, med nippy black 1812/100 motor og floats. Gleder meg til å få limt den sammen og få den med meg ut. Når du kan å fly så er det vel bare å fly i vei som før, hehe
    Geir Amund Lindberget

Comment

• jørgen123
      • Jul 2005
      • 706

forsjellen mellom 20T og 24T er vel hvor mange omdreidninger motoren har pr. volt. 24T spinner med 850 omd. pr. volt, 20T spinner med 1025 omd. pr. volt.
      den trekker 10,9 amph. ved 10,1V med 10x5 APC E.
      du skal bare fly du så lenge du har en regulator som holder
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• Gisle
        • Dec 2005
        • 575

Originally posted by jørgen123
        forsjellen mellom 20T og 24T er vel hvor mange omdreidninger motoren har pr. volt. 24T spinner med 850 omd. pr. volt, 20T spinner med 1025 omd. pr. volt.
        den trekker 10,9 amph. ved 10,1V med 10x5 APC E.
        du skal bare fly du så lenge du har en regulator som holder
        Vil det da si at en 20T gir mer trekk pr volt enn en 20T, eller blir det helt feil.
        Er 10,9amph mye trekk eller lite ? Vil det da si at et 1500 mph vil holde ca 15 min på full gass...
        Dette er et fag jeg ikke kan, så belkager kanskje dumme spørsmål.

Gisle
        Gisle Ranum
        Trondheim
        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Strømtrekk måles i A (ampere) og kapasitet måles i milliampere-timer (mAh). Et 1500 mAh batteri kan i teorien vare en time med et trekk på 1,5 A (=1500 mA), og med et trekk på 10,9 A litt over 8 minutter på full gass.

20T er et tall som sier hvor mange viklinger en motor har. Lavere tall gir høyere turtall og lavere dreiemoment, og omvendt.

Comment

Working...