Unconfigured Ad

Collapse

Prøvd Zagi vinge med 3s lipo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Prøvd Zagi vinge med 3s lipo

Hei

Har Zagi vinge med 370 turbomotor (rosa) og bruker 2s lipo/1800.
    Vet en får mer trøkk med 3s, men har noen forsøkt?
    Lurer på hvilket batteri som er å anbefale i forhold til størrelse og vekt.
    Finnes blant annet et ST modell 11.1/1200, men finner ikke målene på batteriet.
    Noen gode tips der ute ?

Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"
  • bengtern
    • Oct 2005
    • 313

Etter å ha spurt gutta på elefun så vil jeg ikke gi motoren en levetid på mer enn 3 turer med en slik spenning. Noen flere hvis du klarer å begrense tide du kjører på full gass.
    -----------
    Bengt

Comment

• Gisle
      • Dec 2005
      • 575

Originally posted by bengtern
      Etter å ha spurt gutta på elefun så vil jeg ikke gi motoren en levetid på mer enn 3 turer med en slik spenning. Noen flere hvis du klarer å begrense tide du kjører på full gass.
      Er litt redd for det, men i følge Elefun skal visstnok den rosa 370 turbo tåle 3s, men man må da bruke 4025 propell.
      Bruker nå 2s og 4045 propell
      Gisle
      Gisle Ranum
      Trondheim
      "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• Benn
        • Mar 2005
        • 102

Jeg bruker 3s 600 mah batteri og en 4025 prop på min zagi, funker kjempebra.
        Bjørn Erik Nilssen

Comment

• Gisle
          • Dec 2005
          • 575

Har du lang flytid med det batteriet ?
          Måtte du skjøre ut mer for å få plass til batteriet ?
          Gisle
          Gisle Ranum
          Trondheim

Comment

• Benn
            • Mar 2005
            • 102

Har ikke tatt tiden på hvor lenge jeg fløy, tror ca 5-6 min. Batteriet ble litt for tykt men jeg bare teipet det fast.
            Bjørn Erik Nilssen

Comment

• Propepperell
              • Jun 2005
              • 1093

Vekker liv i denne gamle tråden jeg...

Tenkte å kjæpe denne maskinen for litt koseflyging (børsteløse selvsagt).
              Lurer på hva for størrelse batteri denne anbefalles å flys med, 3S skjønner jeg men størrelse?

Takk, Peter.
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

Comment

• spitmk16
                • Oct 2005
                • 1367

Originally posted by Propepperell
                Tenkte å kjæpe denne maskinen for litt koseflyging (børsteløse selvsagt).
                Lurer på hva for størrelse batteri denne anbefalles å flys med, 3S skjønner jeg men størrelse?

Takk, Peter.
                Jeg flyr med ca 1000 mah 3s batteri, fungerer utmerket
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Propepperell
                  • Jun 2005
                  • 1093

Tenkte meg noe slik ja.
                  Takk!

Peter
                  Peter Rahm
                  Siggerud
                  Cirrus RCFK

Comment

• spitmk16
                    • Oct 2005
                    • 1367

Originally posted by Propepperell
                    Tenkte meg noe slik ja.
                    Takk!

Peter
                    Meget mulig jeg er på jorde nå, men er det en gammel zagi, så tror jeg at man må bruke 2 s og ikke 3. Er den ikke gammel, så går 3 s bra. Batteriet er 3s. Kjøper du det hos hobbyking, så har de ett batteri som er akkurat passe i det hullet, bare litt tykkere.
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• sveininge
                      • Dec 2007
                      • 1205

Jeg har hatt en zagi typhoon med dette motor oppsettet på. motoren lever enda og jeg hadde godt over 200 turer med denne vingen og det var stort sett FULL throttle hele tiden og jeg fløy alltid med 3 celles Rhino 30 c batterier ..
                      Vingen gikk desverre i "døden" i høst :/ den var fullstendig pulverisert ..

Så 3 celles anbefales på denne vingen hadde den 4025 proppen på
                      Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• jankelfrodel
                        • May 2008
                        • 2

Zagi på 3s NULL problem!

Jeg har også en zagi og kjørte den med den BLÅ 370 turboen, på 3s1100mAh en tur, men bare kosekjørte den i ca.10 min mens jeg fikk skikk på trim osv, så kom regnet og jeg måtte avbryte, neste tur en times tid etter, dro jeg på bånn gass i ett stup og da brant jeg motoren, (ingenting ble vått på forrige flight)
                        Dette var med 4040 prop, og istedenfor å tenke at det var for mye strøm som gikk gjennom motoren tenkte jeg mer på turtallet, og LYDEN(!) den hylte jo da den lå i ca 40grader stup med 11volt i seg, så ble det plutselig veldig stille hehe *ops*
                        Så jeg bytta motor (fortsatt BLÅ 370, fint med reserver) og satt på en 4540 prop, og har ikke hatt noen problemer siden, selv om det skal sies at jeg ikke har hatt full throttle i mer enn ca.5 sekunder etter jeg svei av den første..
                        Men jeg kjørte zagi`n en mild dag (ca.5 grader) for ikke lenge siden, med 11.1V 1100mAh og HS81 servoer, så ikke det aller letteste oppsettet, (har ikke sjekket total vekt) og fikk en flytid på over 26 minutter, da "kameramannen" min sa det begynte å bli vanskelig å filme og at han var kald på hendene (dakkar), så jeg landa og vi dro hjem
                        SÅ zagi på 3s? NULL problem, og flytid på 30 minutter skulle la seg gjøre uten problemer med moderat gassbruk
                        Jeg skal ha meg en zagi til som jeg skal ha det letteste oppsettet jeg klarer, pluss være litt mer moderat med teipen, og bruke 7.4V 1100mAh, så den blir en skikkelig floater, (den er nesten vanskelig å få på bakken med det oppsettet som er) kanskje jeg klarer en time!
                        Beklager lang post forresten, ble litt revet med her, zagi`n er zuper, I loves it!

Comment

• Propepperell
                          • Jun 2005
                          • 1093

Flyr dere med expo på Zagien?
                          Har ikke flydd delta tidligere så her er jeg helt blank.

Hvis ja, hvor mye?

Peter
                          Peter Rahm
                          Siggerud
                          Cirrus RCFK

Comment

• bad scientist
                            • Oct 2006
                            • 1506

Tror jeg har brukt -20 eller 25 expo på Zagien min. Også har jeg mixet inn 3 prosent nedror til throttlekanalen, så den ikke stiger så mye når jeg gir på gass. Den flyr snorrett.
                            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
                            Lillehammer mfk

Comment

Working...