Unconfigured Ad

Collapse

Den praktiske forskjellen mellom 10C og 20C

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alf Surdal
    • May 2005
    • 680

Den praktiske forskjellen mellom 10C og 20C

Ja nå har jeg lært den praktiske forskjellen på 10C og 20C lipo.

En stryker flyr fint med et 10C 3s batteri, men slenger en i et 20C batteri blir det for heavy for originalstashet, brant opp ESC/mottaker etter 5 minutter i dag regner med de nye batteriene holdt en volt mer under belastning kanskje så det var nok dråpen som skulle til for å smelte driten.

flyturen endte et godt stykke opp i nærmeste tre så det ble klatring og risting på meg i dag. forøvrig ikke mer enn en uke siden sist gang jeg måtte opp i høyden for å hente ned strykeren, den gang pga at propellen slo i bak og forsvant..

nå blir det bestilling av mottaker og esc fra elefun. er litt usikker på om jeg må ha servoer og, de originale har 5 tynneledninger mens normale servoer jo bare har 3. er det noen av dere andre som vet om det går an å kappe ledningene og bare lodde 3 av de 5 på en vanlig servoextension og plugge i en vanlig mottaker?
    Alf Surdal
    Hovsherad
  • TapZ
    • Oct 2005
    • 711

Hvilken versjon av den ESC'en var det du brukte? Jeg vet at den siste versjonen, den samme som er i den parkzone P-51 mustang'en, er laget for LiPo.
    Jeg har den eldre versjonen, men har ikke turt å sette på LiPo enda. har sabla lyst men. :P
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

Comment

• Alf Surdal
      • May 2005
      • 680

regner med det var den som ikke er beregnet for lipo
      Alf Surdal
      Hovsherad

Comment

• sigve
        • Apr 2005
        • 484

Hei

Du må nok ha nye servoer ja.....de servoene som har 5 ledninger har ingen elektronikk inebygget i servoen, der går 2 ledninger til motoren og 3 til et potmeter (variabel motstand) som registrerer i hvilken posisjon servoen står. I vanlige servoer er det en pluss ledning, en minus ledning og en for signal.

Systemer med 5 ledninger til servoer er vanlige i billigere radiostyrte leker, det alt av elektronikk ligger i en boks (brett)
        Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
        www.youtube.com/bergenflyer

Comment

Working...