Unconfigured Ad

Collapse

Flyr dette??: ArtTech Gee Bee 3D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Flyr dette??: ArtTech Gee Bee 3D

Sitter og roter rundt på nettet. Har lyst på et artig elektrofly som er billig, kan brukes på små arealer og som kan brukes til akro flyving. Kom over dette fra mikronor.no Er fersk i faget, spesielt elektro, så jeg har ikke peiling på om dette er noe..
    Mulig dette er for vanskelig å fly for en som bare behersker en høyvinget trainer med .46 motror.. men litt må jo satses skal en komme videre i verden..
    Kommentarer evt. andre modeller som egner seg??

Kjell Arne
  • Cessnaknuseren
    • Mar 2005
    • 561

Hei.
    Jeg har kjøpt denne fra mikronor.
    Flyet har bra med krefter.
    Når det glelder flyegenskaper er disse helt forskjellige fra en trainer.
    Vingen og kroppen består jo bare av flate plater, så her får du ikke løft på vingene som på en trainer. Flyet reagerer fort, og det er fin stikke-trening.
    Jeg mener du får mye for pengene med å kjøpe dette flyet.
    Jeg gjorde en kjempetabbe med mitt da jeg fløy det ute tidligere i vinter.
    Fløy en tur på 3-4 minutter før jeg landet flyet i løssnøen.
    Børstet/blåste av snøen som var på flyet og sendte det til værs igjenn.
    Etter 20-30 sekunder i lufta begynte det å komme stygge lyder fra flyet.
    Farten dabbet av, og flyet styrtet.
    Når jeg kom frem til flyet kom det røyk ut av regulatoren og batteriet var så varmt att jeg ikke turde å ta det med inn i huset igjenn.
    Plastkappen som ligger rundt regulatoren tetter ikke rundt kablene som går ut og inn av den. Dette skal muligens være slik på grunn av kjøling. Ivertfall hadde det kommet inn snø som smeltet og kortsluttet regulatoren når den ble varm.
    Jeg har sendt mail til Mikronor med spørsmål om de skaffer ny regulator, men de har ikke giddet å svare.
    Men uansett så er flyet bra synes jeg, du kan få mye morro med dette.

Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• Cessnaknuseren
      • Mar 2005
      • 561

Radioutstyret er også 40Mhz, noe jeg mener er negativt men det er delte meninger om det.

Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk
      Cessnaknuseren
      Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• Olavjoergensen
        • Jun 2005
        • 2208

Hei.
        Den fly heli sikkert den. Men er du nybegynner med noe fly erfaring så tror jeg du får mer glede av å fly en annen type modell. F.eks en litt sprek lavvinget akro trainer eller noe i den gaten der.... Eller en høyvinget clipped wing cub.

Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

Comment

• kaklei
          • Sep 2005
          • 458

Takk for svar.

Sliter virkelig med å finne en egnet modell.
          Ville vel vært mest fornuftig å skaffe en en høyvinget sak. Kan vel gjøre mye "sprell" i luften med en sånn en også..
          Har lyst på en modell som er snill i lufta, kan fly saakte og gjøre noen stunt, er vel litt ole brum tanker kanskje..
          Har en Futaba 6EXA jeg har tenkt å bruke, må i tillegg skaffe meg noen servoer og mulig motaker. Har et par futaba S3106 servoer og en futaba r114f. Kan disse brukes til små elektrmodeller, eller er de for store/ tunge?
          Er som sagt helt blank på elektro modeller, blir nok litt av hvert og sette seg inn i.

Kjell Arne

Comment

• william123
            • May 2005
            • 2330

kan dette være noe

ellers er det vel mange andre modeller fra GWS som er snille, og kan gjøre stunt
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

formosa fra GWS er jo også snill med små ror utslag
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• tfagermoen
                • Feb 2005
                • 315

Du bør absolutt vurdere en av de nedenstående. Jeg har lært mye og hatt utrolig mange flyturer med førstnevnte, som jeg flyr med AXI 2212/26 og 3XLi-Po. Da hovrer den på 1/2 gass med APC11X4,7 prop. Zoom Zoom er snill som et lam ved lite utslag og en fullverdig 3D maskin hvis du ønsker det. Jeg kjøpte denne som mitt andre fly etter å fløyet en EPP vinge (MsComposit Swift) i 1år.

Terje Fagermoen
                Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

Comment

• kaklei
                  • Sep 2005
                  • 458

Ser grei ut dobbellt dekkeren, har egentlig ikke vurdert denne type fly, fordi jeg ser for meg mere liming når bakken kommer hardt og brutalt mot flyet! Men den er siikert snill i lufta, og kan vel fyes sakte pga vingearelet..

Formosaen ser jo spennede ut, den.. Er den grei med oppsettet som følger med, eller bør jeg bytte ut noen komponenter?? Kan GWS 4CH motaker brukes mot min futaba 6EXA??

Mye en stakkar lurer på, men er jo alltid vettuge svar å få her på forumet!!

Kjell Arne

Comment

• tfagermoen
                    • Feb 2005
                    • 315

Zoom Zoom'en tåler utrolig mye siden den er laget av EPP, bortsett fra sideror og bakvinge som er av depron. Eneste problemet jeg har hatt er motoren som har en tendens til å ramle ut ved et hardt møte med moder jord. Men det er bare å lime den inn med litt CA og kicker og du er i lufta igjen på 2min
                    Terje Fagermoen
                    Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                    Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

Comment

• tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

Originally posted by kaklei
                      Ser grei ut dobbellt dekkeren, har egentlig ikke vurdert denne type fly, fordi jeg ser for meg mere liming når bakken kommer hardt og brutalt mot flyet! Men den er siikert snill i lufta, og kan vel fyes sakte pga vingearelet..

Formosaen ser jo spennede ut, den.. Er den grei med oppsettet som følger med, eller bør jeg bytte ut noen komponenter?? Kan GWS 4CH motaker brukes mot min futaba 6EXA??

Mye en stakkar lurer på, men er jo alltid vettuge svar å få her på forumet!!

Kjell Arne
                      Gws mottakeren kan brukes men anbefales ikke da den er elendig. ville ha kjøpt en hyperion 4ch i stedet. flyet flyr fint med orginalmotoren.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

Comment

Working...