Unconfigured Ad

Collapse

Dårlig kontakt til servo i formosa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Dårlig kontakt til servo i formosa

Sliter med at balanserorene glitcher/vibrerer eller slutter å virke når jeg rister på flyet eller har høy rpm på motoren. Har prøvd å klemme på kontakta og teipe den fast, men blir for like ille igjen. Kosta meg nok en knekt propell i dag da balanserorene plutselig var døde like etter jeg kasta, heltigvis var det en halvmeter nystnø der det gikk på trynet! Har gws naro servoer og hyperion 6ch mottaker.
    Geir Amund Lindberget
  • Alf Surdal
    • May 2005
    • 680

snodig.. mange vil sikker si at gws er billige møkkaservoer, men jeg har bare holdt meg til dem selv og aldri hatt problemer. bruker både naro std og naro+, fint som snus..
    Alf Surdal
    Hovsherad

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

vet du om det er kontakta som er problemet eler om det er inne i servoen. for hvis det er kontakta så går det jo å skifte den.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Seiler`n
        • Mar 2005
        • 821

Har hatt noe av det samme problemet.

Balanseroret ( husker ikke hvilket. ) sluttet å virke. Kunne gå ett minutt eller bare noen sekunder etter kast.

Etter å ha byttet det som var av kabler, kontakter, motaker osv sluttet den til slutt å virke i ca 100 m høyde. Sirkla ned i spiral og møtte moderjord i et midre behagelig tempo.

Enden på visa var en servo med brendt printplate og svidd motor.

Sjekk servoen innvendig for varmgang hvis du ikke finner noen årsak til problemet.
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• jørgen123
          • Jul 2005
          • 706

har litt tro på det Seiler`n sier, men det kan jo også være at servoene ikke får tilstrekkelig med strøm. eller for høy spenning/belastning
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• galmania
            • Jul 2005
            • 604

Ja, men det gjelder kun 1 servo, og virker som det har med vibrasjoner å gjøre, ettersom de glitcher når jeg rister på flyet, eller dunker borti det. Samme gjelder vibrasjoner fra motoren.
            Geir Amund Lindberget

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Ta i tillegg en nøye titt på servokontakten når du stikker den inn i RX og sjekk at ikke en av lederne er løs. Hender i blant på rimelige saker... Da dytter du den ene ledningen ut istf å få kontakt inni!
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...