Unconfigured Ad

Collapse

Varm motor (mega 400)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Propepperell
    • Jun 2005
    • 1093

    #1

    Varm motor (mega 400)

    Hei dere.
    "Konverterte" min Wild beast i dag (knakk så klart giret til orginalmotoren) til børsteløst. Satte i en MEGA børsteløs outrunner og en 10x4,7 jeg hadde liggende. Alt så helt fint ut og jeg "prøvekjørde" litt mens jeg holdt i flyet. Med 2S trakk den ca 7A og med 3S ca 10, alt i orden, ikke sant?
    Oppdaget etter 1-2 minutter på 1/2 - full trottel att motoren var varm - skikkelig varm. Ikke sånn att jeg ble forbrennt av å ta i den men ikke langt unna.

    HVORFOR ER DET SLIK?

    Kan ikke huske at motoren ble så varm (med samme prop og batteri).
    Som altid ydmykt takksam for svar.

    Peppe
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

    #2
    Pleir alltid å bli sånn når man holder det. Gjorde det samme med formosan med nippy black 1812/100, holdt den og kjørte på halv gass i et par minutter og motoren og batteriet ble ganske varmt. Men når jeg flyr i 20 minutter på full pupp nesten hele tiden, da blir de ikke lunkne engang.
    Geir Amund Lindberget

    Comment

    • Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

      #3
      Ikke så rart, når du måler strømtrekk statisk til ca 7 / 10A. Så blir dette mindre med flyet opp i lufta, samt at kjølingen da blir bedre.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment

      • joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

        #4
        TIl info: noen leverandører anbefaler at man ikke kjører el-motorer statisk mer enn 5-10 sekunder... Kommer av lite kjøling.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        • Propepperell
          • Jun 2005
          • 1093

          #5
          Takk, noe god råd.
          Kan like vel ikke huske at det vært slik tidligere (har jo gjort dette før).
          Men jeg ble i hvert fall roligere nå. Skal teste i morra.

          Peppe
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment

          • Propepperell
            • Jun 2005
            • 1093

            #6
            Ja da. Ikke noe problem med temperaturen når jeg fløy i dag!
            Takk for hjelp.
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment

            • joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

              #7
              Så det stemmer at man skal begrense den statiske kjøringa på full gass i stua, ikke sant
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...