Unconfigured Ad

Collapse

Forslag til førstegangs Indoor-fly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HighFly
    • Dec 2005
    • 68

Forslag til førstegangs Indoor-fly?

Noen som har forslag til en nybegynners første indoor-fly? Har flydd litt ute, men har nå meldt meg inn i klubb, og vil fly innendørs. Har et Pico Stick F liggende umontert. Kan dette brukes? Evt. andre forslag mottas med takk
    It`s not the fart that kills...it`s the smell!
  • Trondhjem
    • Dec 2004
    • 639

Hei.
    Hvor stor hall er det snakk om?
    OAF
    Caliber 30FT MiniTitan
    Div Fly
    Radio Hitec Aurora 9
    www.ringerikemfk.com
    http://modelsport.no/

Comment

• pleym
      • Dec 2001
      • 909

Pico stick er et kjempe utgangspunkt.

Hos oss er det til og med flere av de mere erfarne som begynte med pico stick inne for å venne seg til å fly inne, uten stressfaktoren du kan få av et vassere fly, som f.eks shock flyer.
      Samtidig ser jeg at de tåler mye juling. Når det virkelig smeller så fyker det vinger i alle retninger, men som regel er det bare å smekke det sammen igjen og fly videre.

For info så flyr vi i en relativt trang hånballhall med lav takhøyde.

Comment

• purple
        • Nov 2004
        • 298

Originally posted by pleym
        Pico stick er et kjempe utgangspunkt.

Hos oss er det til og med flere av de mere erfarne som begynte med pico stick inne for å venne seg til å fly inne, uten stressfaktoren du kan få av et vassere fly, som f.eks shock flyer.
        Samtidig ser jeg at de tåler mye juling. Når det virkelig smeller så fyker det vinger i alle retninger, men som regel er det bare å smekke det sammen igjen og fly videre.

For info så flyr vi i en relativt trang hånballhall med lav takhøyde.
        Jeg ville bygget meg en lett modell, Toonracer har jeg bygget med hell.
        Lag de kroppen i 6 mm depron, vingene var 3 mm med 1 mm karbonstang til avstiving, og høyderor i 3 mm depron. Kort bygge tid og meget flott fly å fly inne. Bruk profilen som er på tegningene og du får et fly som kan fly meget sakte med og er ganske rask (for meg) når du gasser på. Etter kontroll måling av min viser det seg at vingespennet på min er 52 cm og den er meget lett å fly med sine 84 gram. Savner sideror på min for å kunne svinge i svært sakte fart...

Om du vil ha tegninger bare si i fra (eller søk her etter Toonracer).
        Cheers,
        Tore, Alta

Comment

• HighFly
          • Dec 2005
          • 68

Vil VELDIG gjerne ha tegninger
          It`s not the fart that kills...it`s the smell!

Comment

Working...