Unconfigured Ad

Collapse

Nippy motor i hyperion fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Nippy motor i hyperion fly

Jeg har lyst til å skaffe meg en hyperion extra 330L eller su-31 som erstatning for formosaen. Da har jeg også lyst til å flytte over motoren.

Men i disse flyene sitter det en "boks" ferdig vinklet og tilpasset som hyperion motoren skal passe inni så kun motorakslingen stikker ut av den. Men nippy motoren har jo bare bakfeste, så jeg aner ikke hvordan jeg skal feste denne!

Er det noen som har forslag eller vet hvordan man skal gjøre dette på enklest mulig måte? http://www.rcgroups.com/articles/ezo.../sukhoi039.jpg sånn ser saken ut! Alt for trangt inni den firkantet til nippyen likevel!
    Geir Amund Lindberget
  • jørgen123
    • Jul 2005
    • 706

går det ikke ann å forskyve hele platen du skrur motoren fast i lengre bak? så lenge du får samme vinkel på ned- og høyretrekk
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• galmania
      • Jul 2005
      • 604

Mulig, men vet ikke om nippy motoren er for stor for selve rammen
      Geir Amund Lindberget

Comment

• jørgen123
        • Jul 2005
        • 706

Hmm... da ble saken litt mer vrien. har ikke bedre forslag enn å utvide rammen, lage ny, eller bytte motor. den siste er vel lite aktuell, men...
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK

Comment

• Decathlon
          • Nov 2001
          • 234

Du flytter frontplaten i rammen lengre bak så kapper du av det av rammen som blir foran frontplaten du fester Nippy motorfestet i. Skulle motorfestet til Nippyen være større i diameter enn frontplaten i rammen er det bare å borre hullene nærmere sentrum på motorfestet, eller lime en større plate i front av rammen. Har borret hullene nærmere sentrum på motorfestet i Quiet Storm'en min!
          Mvh Tommy Fosland
          Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• galmania
            • Jul 2005
            • 604

Dæven du var lur, utrolig at jeg ikke tenkte på det! DOH! Takk skal du ha!
            Geir Amund Lindberget

Comment

• jørgen123
              • Jul 2005
              • 706

tenkte faktisk på det en liten stund, men så gikk det i glemmeboka :P kom på andre tanker om at du måtte ha de veggene til du fikk målt at alt stemte.
              Jørgen Wake Stensen
              Bodø MFK

Comment

• Decathlon
                • Nov 2001
                • 234

Hyggelig å kunne være til hjelp. Satt lenge å lurte på hvordan jeg kunne gjøre det enklest på QS'en. En fredagskveld og et lite glass Calvados måtte til for å bestemme seg/finne ut...
                Lykke til med modellen hvis du kjøper!!
                Mvh Tommy Fosland
                Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• tomasjo
                  • Sep 2005
                  • 573

Har selv skaffet med Hyperion Sukhoi 31 flyet. Kjempe fint, men det har ikke vært i luften enda grunnet feilmontasje av motorfeste. Vær obs på at brukeveiledningen viser motorfestet opp ned (helt utrolig dårlig). Jeg skulle gjerne ha lest denne artikkelen før jeg begynt monteringen. Innrømmer likevel at dette var en flott tabbe. http://www.rcgroups.com/links/index.php?id=4979. Nå må jeg nok skjære av frontplata i motorkassa og lime den inn på nytt med riktig høyretrekk. Epoxy er vel passende da tenkter jeg? Håper det holder.
                  -----------------------------------------------
                  Tomas
                  Trondheim modellflyklubb
                  www.heltpropell.com

Comment

• galmania
                    • Jul 2005
                    • 604

Ja, har lest igjennom et par artikler der det blir advart om dette, lønner seg å lese noen sånne før man skrur det sammen, så man vet om fallgruvene.
                    Geir Amund Lindberget

Comment

Working...