Announcement

Collapse
No announcement yet.

perfekt 3D trainer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Er veldig lett å knekke servoene med den plasseringa, jeg knakk en på første tur med min U can do 3d. Løste problemet med å lage ei lita kasse over servoen, så slipper jeg å få mye snø på servoene også.

    Comment


    • #62
      Ja alle hullene er ferdige. Kunne godt tenkt meg understell men vet ikke hva jeg skulle brukt eller hvordan feste det.

      Har ikke helt fundert på hvordan jeg skal unngå å knekke ting men en kasse er nok lurt, hvilket materiale brukte du?

      Comment


      • #63
        brukte bare balsa, har holdt så langt. De har blitt litt slitt så de har nok tatt av en del slag, å jeg har bare flydd på snø så langt. Lagde de med V form for å minske luftmotstanden, vet ikke hvor mye de har å si for flyegenskapene.

        Comment


        • #64
          Understell

          Har bestillt meg understyell til ucando3d, håper at dette skal ta av litt for servoene.
          Siden finnes ikke
          Problemet blir kanskje hvordan jeg skal få festet det skikkelig.
          Noen lure forslag, eller erfaringer?

          Comment


          • #65
            Noen som har prøvd flightflexflyene noe mer? Erfaringer med børsteløst oppsett? Har du prøvd understellet Ricky?
            For min egen del er det lenge siden jeg har hatt Ucando3d flyet mitt i lufta.

            Comment


            • #66
              Nope dessverre, har ikke fått jagd ut fruen til å kaste for meg enda

              Comment


              • #67
                Ga opp å vente på at fruen skulle gidde å kaste fly for meg så jeg tenkte søren heller, nå må det flyet i lufta....som tenkt så gjort.

                Stakk ned på åkern jeg pleier å tjuvlåne til litt Rexflyging, Rigget meg til midt utpå så jeg evt kunne fly rundt meg selv. (Åkern består av ferdigplen, nyslått for øyeblikket så ingenting som skades...om noen lurte)

                Holdt det i venstre hånd, ga det jeg mente var passe gass, høyre på stikka og et lite puff frem og opp som manual sier og vips så seilte det jaggu avgårde. Må si dette var utrolig enkelt å kontrollere selvom det er et slags akrofly. Som reklamen sier så tåler det faktisk en del. Jeg greide å sprekke motorfestet etter en slags knife edge landing der flyer slo hjul bortover (ikke planlagt som landing nei...). Dette hadde jeg egentlig fryktet for jeg hadde borret litt mye i det. Heldigvis lot det seg lett fikse med litt lim så i dag har det vært i lufta igjen.

                Jeg flyr med en Hyperion børsteløs, Hyperion Z-2213 24-Turn 850-Kv , og ikke den motoren som følger med. Jeg bruker mine gamle Align 1800/3S pakker som det ser ut til funker perfekt. Balansen er god, ingenting blir varmt etter at jeg flyttet esc'en på utsiden av kroppen og de gir meg glatt 15 min+.

                Prøvde litt mye gass igår ifb en loop og det er kanskje litt vel mye futt for da hoppet strikken til propellen av og den seilte avgårde. Heldigvis var det en smal sak å seile ned flyet. Fløy 2 pakker i dag morges til propellfestet datt av motorakslingen. Siden jeg ikke hadde med verktøy ble det med det.

                Nå har jo jeg omtrent null erfaring med fly fra før (dvs 2 turer a 15 sek eller noe deromkring) men må bare si at dette var skikkelig moro. Flyr utrolig sakte og kontrollerbart om man vil men suser ganske fort forbi i et low pass også. Om man setter det opp etter boka og finner rett balansepunkt så funker det utrolig bra.
                Treningen med Rexen har nok gjort mye for det var ikke rare forskjellen i stikkebruken syns jeg. Jeg har fått inntrykket av at balanseror ikke brukes av helt ferske men jeg må si at jeg ville ikke vært foruten, men som sagt her kommer vel helitreningen inn for der bruker man jo balanseror hele tiden.

                Jaja, nå får vi hvor lenge denne greia holder for det er ingen tvil om at det raskt kommer til å bli trent mer enn 8 tall
                Så langt har den i allefall kommet rimelig greit unna både amatørlandinger og et par overraskelseslandinger...

                Comment


                • #68
                  hmmmmm....
                  stemmer datoene på disse innleggene?
                  har du altså ventet i nesten et halvt år på at fruen skal ta seg tid og kaste for deg før du ga opp?
                  det er ikke mulig!!!
                  Man klarer ikke å vente såå lenge på nytt fly... ingen klarer det...
                  Har det stått klart hele den tiden?
                  Du kødder ikkesant?
                  Last edited by ChristianAustenå; 06-08-06, 15:16.

                  Comment


                  • #69
                    Nope gjør ikke det , det har hengt flyklart i kjelleren siden tidlig i vår da mine 2 foregående flyforsøk med en depronkjerre ikke gikk særlig bra så jeg hadde håpet dette skulle vare lengre enn første flyforsøk. Det klødde "litt" den første tiden det hang der men tidligere i sommer kom det en Raptor i huset så den har naturlig nok fått litt av oppmerksomheten.

                    Det har jo ingen hjul så dette må som nevnt kastes igang og jeg hadde for å være ærlig, ikke helt troen på mine evner på det området.

                    I går kveld var rene julekvelden forøvrig for da ble hun faktisk med og kastet (nå som jeg endelig har funnet ut at hun ikke trengs til det...) Fikk mange fine looper og fin flyging inntil hun begynte å mase om å få se en roll. "Hakke rollet før" sa jeg, "hakke slått over dualsen for å rolle" prøvde jeg, "Hæh?" var svaret, "ta en roll'a". Fomla rundt på radion og fant til slutt brytern uten å ta øynene av flyet som sirklet rundt der oppe. Fikk det inn i en fin rett linje og rollet, gikk som en drøm det. Flyet flyr utrolig rett og fint også i roll.
                    Som naturlig er fikk man jo etterhvert litt blod på tann og behov for å impe så det ble enda flere looper og noen roller og 2 looper rett etter hverandre etc .

                    Ned å bytte batteri og opp igjen, nytt mas om roller og looper etc og jeg fløy som best jeg kunne og nøyde meg med å loope og litt andre greier. Etterhvert ble jeg overtalt til ny roll og glemte selvfølgelig at jeg ikke hadde slått over duals så denne gikk litt tregt, kom litt ut av kontroll og ned bar det. Fikk noen rifter i kroppen. Har limt escen på utsiden og limte der ledningene går inn/ut. Dette var ikke lurt fant jeg ut, de burde vært løse. Dog ingen skader som ikke kan fikses med limpistolen på et kvarter så i kveld blir det nok en ny liten tur håper jeg.

                    Får bli hardtrening en stund før jeg plukker ut igjen depronkjerra som har landingshjul for jeg må nok trene litt på start/landing før jeg kjøper en sak som ikke tåler så mye juling som denne

                    Ønskelista omfatter :
                    404 - File or directory not found.
                    404 - File or directory not found.

                    Comment


                    • #70
                      hehe...vel jeg har alltid kastet mine el-seilfly og isopor\depron fly og det har alltid gått greit det.så det er nok ikke så farlig det nei.

                      men dersom flyet ikke kunne rolle på lave rates, så var det kanskje litt små utslag der, det bør vel kunne rolle, loope greit på små rates og? for å unngå å gå ned når man gjør noe uten å ha satt opp til store utslag?
                      Mener selvsagt ikke at det skal være så det roller på 1/4 sek med små utslag selvfølgelig, men jeg liker at jeg kan gjøre roll, loop(selvsagt motoravhenging), og enkle acro-øvelser på små utslag og , selv om det blir en god del langsomre enn på store utslags modus.

                      Comment


                      • #71
                        Det går både å loope og rolle det også med små utslag ja men det går sååå mye langsommere rundt og når du er havnet på rygg og ting begynner å nærme seg bakken og man definitivt ikke har mye trening i å fly inverted så....nåja, du har sikkert vært like fersk som meg på fly selv
                        Det er mange ting som er mentalt vanskelige for en som skal gjøre nye ting i frykt for å sende en modell i bakken men som viser seg å være svært enkle i praksis...

                        Nåja, det viktige er at man har så mye moro mellom hver av de ufrivillige landingene at de er verdt det og det har jeg uten tvil med dette men det er ting å lære og når man er blitt så gammel som meg så....jepp ting tar tid

                        Comment


                        • #72
                          Er nok ikke så dreven selv heller enda, men har fått en personlig mening om at de små utslagene ikke må være for små.

                          Men dersom det var at du ikke fikk korigert riktig når du ligger i invertert, så er det jo rett og slett bare å fly mere for å få trening.
                          Eneste som funker har jeg funnet ut.

                          Men trodde du hadde så små utslag at det ikke kom seg rundt omtrent, for jeg har hatt det tidligere selv, og det har jeg sluttet med etter mindre suksessfulle erfaringer.

                          Men jeg glodde veldig på disse datoene på innleggene, for aldri i verden om jeg hadde kunnet klart og ventet så lenge.
                          Når mitt er klart, må det opp, helst på dagen om mulig.

                          Comment


                          • #73
                            Kan være svært tålmodig og ikke i det hele tatt

                            Justerte opp utslaget på elevator svært raskt da det var for lite i low.
                            Rollen rates var fine til å bare fly med i utgangspunktet for en skikkelig fersking og litt vel følsomme i high rates. Blir nok litt finjusteringer etterhvert som jeg blir mer dreven. Er i det minste uten tvil bitt av flybasillen nå så det er mulig jeg drøyer innkjøpet av en Rex 600 og heller spanderer på meg den Mustangen jeg har sikla på lenge

                            Comment

                            Working...
                            X