Hadde jomfrutur med Pico Stick F idag...endte desverre etter en fin flytur, rett i ei diger furu!! Det kjipe er at det sitter børsteløs+lipo og dyr mottaker/servoer i flyet....denne furua er enorm, og har ikke kvister før 10 meter opp på stammen. Noen som har vært i samme situasjon, og har gode råd? Flyet sitter fast nesten på toppen...
Unconfigured Ad
Collapse
På trynet i furua!!
Collapse
X
-
Been there, done that
Jeg fant tak i en kompis som var flinkere til å klatre enn meg. Han klatret halvveis opp og fikk ristet ned flyet.
Andre alternativer er:
- Sage ned furua (spør først!!)
- Stige
- Laaaaang påle/fiskestang
+ mange mer eller mindre lure løsninger jeg har hørt om -
da river du den over ende med traktor
men hvis ingeting bår opp er det vel bare å spørre grunneier om lov til å sage ned furuaWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
hadde dette prolemet med easy glideren en gang. med en slik dobbel stige som kan trekkes ut mot stammen og ett tykt tau med noe tungt i enden så fikk jeg kastet tauet over en kraftig grein og kunne klatre opp. erfarings messig så kan det stå på en stund før batteriet blir tappet for mye ut. mitt hang i treet ett døgn nesten før jeg fikk det ned og enda hadde ikke lipo batteriet nådd laveste tillatte spenningComment
-
Du tar kontakt med noen i den nærmeste klatreklubben og spør om de kan komme... Har selv drevet med klatring og det er ikke noe problem å kaste opp et tau, klatre på tauet med tauklemmer og vips så er flyet nede... bare et lite tips... Evnt. så gjør du som de gjorde på lillehammer... får tak i brannbil. Bilder av det ligger på hjemmesiden til Lillehammer MFK (hvis de ikke er fjernet da...hehe)Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:DComment
-
brannbil var ikke dumt!
men sund hvis furua er lang inni skogen da...William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
Absolutt den greieste måten å få det ned igjen på...
De bildene blir nok liggende der ei stund
Comment
-
Vel, flyet kan desverre hende må offres..., men har en STOR furu i hagan (og ja, har vært der)
Teip isammen noen lange pinner, eller småtrær om du vil og pirk den ned.
Funka greit hos meg, kjerra var av RPP så var bare et parr streker med lim og klar for action igjen (et annet sted enn i hagen)
(PS: send link til denne tråden til brannvesenet i lillehammer, de fortjener Ros !!!! Makan, slikt står det respekt av !!)Last edited by TheBirg; 21-02-06, 19:49.Ønsker dere en god dag på feltet !
Birger Mork
Mine besittelser :
Flygreier (Massevis)
Heligreier (En Mini Titan)
Bilgreier (Et par stk.)Comment
-
Står respekt av piloten som turte å ringe
Har lenge hatt lyst til å legge ut den linken Per, men tenkte jeg skulle spare kroppen for det.
Men når så er gjordt Må jeg bare henge meg på !
Hva Skulle du oppi der ?**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment