Har nettopp bygd ferdig en Formosa som jeg kjøpte i bursdagsgave til sønnen min og i dag var det tid for jomfrutur mellom snøbygene. Hadde en brukt tmm 18A kontroller til overs som jeg trodde/håpet skulle holde... Tok først en test flight selv for å trimme inn flyet, før sønnen min på 10 overtok radioen. Etter en forholdsvis kort men vellykket tur tok vi en pause mens en snøbyge gikk forbi. Det var bra guffe, dro rett til værs uten problemer..
Når han så skulle ta tur nr. 2 ville ikke motoren gå, bare hakket. En kjapp sjekk avslørte at esc'en var helt oppbrent... bokstavelig talt.
Er det noen som vet hvor stor esc man bør skifte til..? Vil ikke bruke alt for mye penger på denne da det går ut over mitt hobbybudsjett som er nok hardt rammet..
Utstyr brukt: Apache 300 motor m/girboks (børsteløs), e-tec 1800 20C batteri samt en gws ep 9x7 propell.
Når han så skulle ta tur nr. 2 ville ikke motoren gå, bare hakket. En kjapp sjekk avslørte at esc'en var helt oppbrent... bokstavelig talt.
Er det noen som vet hvor stor esc man bør skifte til..? Vil ikke bruke alt for mye penger på denne da det går ut over mitt hobbybudsjett som er nok hardt rammet..
Utstyr brukt: Apache 300 motor m/girboks (børsteløs), e-tec 1800 20C batteri samt en gws ep 9x7 propell.
Comment