Unconfigured Ad

Collapse

Eflite Funtana mini 3d spørsmål .

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Falcon
    • Aug 2005
    • 350

Eflite Funtana mini 3d spørsmål .

Jeg fikk min Funtana mini i posten idag . Når jeg åpnet esken så tenkte jeg ..Hvem F... har trekt denne ! Det var bobler på kroppen og vingene . Hvordan får jeg bort dette da ? Dette blir min første Tremodell med betrekkning og jeg sender den ikke tilbake

Og en annen ting ... I pakka så fulgte det med en GWS stick og gir men dette skal jeg ikke bruke . Jeg har en Hyp Z 3007 jeg skal bruke men jeg finner ingen motorbukk til den .
    Bare til Hyp z40 .
    Fant bare en backmount til min motor . Hvordan funker så dette ? Vil den ikke spinne feil vei da ?
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Hei

Du må ganske enkelt varme trekket forsiktig med enten en hårføner eller lignende eller ett strykejern som er beregnet for å legge på trekk som er å få kjøpt i de fleste hobby forettninger

Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Dessverre har en del ARF`er slapp betrekning... Leser du reviews i amerikanske blader omtales gjerne finishen som "superb"...

Regner med du har strykejern for trekking av modeller? Stryk over med jernet på nesten max varme. Hvis ikke kan du, som Olav nevner bruke en hårføner for å stramme filmen. De fleste hårfønerne gir nesten nok varme til å stramme opp men kanskje ikke nok. Uansett er det viktig at du ikke holder føneren stille men beveger den hele tiden over litt større område. Om du bruker strykejern eller føner er det smart å gå etter med en bomullsfille og stryke filmen fast på treverket.
      Der fins egne "fønere" som er beregnet på å stramme filmen på fly, kanskje noe å sette på handlelista?

Ingen problemer med backmount, men du må kanskje bygge en "boks" for å få motoren langt nok fram...?
      Heller ingen fare med rotasjonsretningen, går motoren feil veg bytter du om på to av de tre kablene mellom regulator og motor.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Extra 300s
        • Mar 2004
        • 274

Blir det ikke problem med høyden på motorakselen når en bruker et feste for børsteløs på en stickmount? Blir ikke akslingen høyere når en bruker girkasse???
        Align T-Rex 450
        Fizza elektrofly
        JR 9xII

Comment

• Alf Surdal
          • May 2005
          • 680

Originally posted by Extra 300s
          Blir det ikke problem med høyden på motorakselen når en bruker et feste for børsteløs på en stickmount? Blir ikke akslingen høyere når en bruker girkasse???
          jo akslingen blir høyere når en bruker girkasse så med en stickmount og direct drive må du lime på en finerplate eller lignende og bruke backmount på denne f.eks for å få motoren opp på rett sted slik at den ligger i senterlinjen. fordelen med å bruke stick mount er at høyre og nedtrekk blir som det skal, bare høyden som må justeres som sagt.

har lagt ved et par bilder som viser hvordan jeg har gjort dette på e-starteren min
          Attached Files
          Alf Surdal
          Hovsherad

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Hvor kritisk er dette?
            På Flightflex Yaken så satte jeg inne en Hyperion som da kommer ca 1 cm høyere enn originalakslingen. Det passer flott med cowlingen som bare kunne snus på hodet så det passet.

Hvor mye påvirker det flyegenskapene at akslingen nå er en aning over vingehøyde?

Comment

• Falcon
              • Aug 2005
              • 350

Sitter her nå og lurer på om jeg skulle gå for en annen motor . Treverk og meg passer ikke sammen , og lage en boks vet jeg at det ville gå i dass . (Er en god grunn for at jeg bare kjøper ARF modeller , Jeg har akkurat null tålmodighet når det gjelder fiklearbeid )

Ser nippy har en annen feste anordning en de andre motorene .
              Har også sett noen bilde av folk som har montert motorene sine på gjengestag (hvis det er det det heter da ) .
              Alf sin metode ville jo også fungere .
              Men jeg er avhengig av og bruke en propadapter som skal skrus fast bak på motoren .
              Når det gjelder betrekkningen så forsøkte jeg og blåse på den med hårføner ....Ble ikke så veldig mye bedre .
              Falcon
              Morten Rolfsen
              Kristiansund

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

passer det ikke å feste motoren i girboksen som fulgte med. mener jeg har sett andre gjordt det
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

• Falcon
                  • Aug 2005
                  • 350

Originally posted by tyor
                  passer det ikke å feste motoren i girboksen som fulgte med. mener jeg har sett andre gjordt det
                  Nei , den er for stor og propellakslingen min er 4 mm og det har jeg ikke drev til .
                  Falcon
                  Morten Rolfsen
                  Kristiansund

Comment

• galmania
                    • Jul 2005
                    • 604

Originally posted by Falcon
                    Nei , den er for stor og propellakslingen min er 4 mm og det har jeg ikke drev til .
                    Jammen du trenger vel ikke bruke girene selv om du bruker girboksen? Det er jo en outrunner? Alt passer, mer eller mindre LITT jobb må du tolerere hvis du skal få på plass en motor i nesa på flyet, du trenger ikke være atomfysiker for å lime sammen et feste til motoren!
                    Last edited by galmania; 11-03-06, 19:44.
                    Geir Amund Lindberget

Comment

Working...