Unconfigured Ad

Collapse

konvertering av lancair 360 fra cmp til elektro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lancair
    • Dec 2005
    • 220

konvertering av lancair 360 fra cmp til elektro

hei hei lurte litt på va slags utstyr jeg burde putte i den er egenligt beregnet for fuel men det går ut. har fått nokk av det søllet der. va slags motor å esc å batteri å sånt å resten som trengs her er litt om maskinnen CMP Lancair-360IMK2 ARF 1500mm
    Produsentens beskrivelse:
    This Lancair scale model features a precision, pre-painted fibreglass fuselage. The wing panels, tailplane and rudder are all made from the best quality balsa wood and precovered in a choice of 2 fantastic looking colour schemes. Choose from a classic blue and white or the slightly louder stars and stripes pattern.
    The design includes a fibreglass moulded wing tip which reduces your chances of stalling and increases overall control at critical times such as during low speed landings.
    Wingspan - 150cm (61ins)
    Wing area - 31dm2
    Length - 116.8cm (46ins)
    Approx. flying Weight - 2500-2600g
    Engine - 40-46 2-Stroke. (52-61 4-Stroke)
    Suits - 4 channel
    Factory covered
    Servo - 5 servos
    Tilgjengelighet:1-2 uker leveringstid lipo er et møst
    sven arne johansen

mine fly

radioer
    futaba 9c super
    spektrum DX7

pitts s12 wspan 1.75 da 50R
    aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
    sagitta projekt zwo 2.20 wspan
    funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
    nanofloo
    termick star
    stiletto F3F 2.54 wspan
    lancair360 mk2 os50sx 2t
    Enforce os 108 2t
    + en haug til
    http://www.lillehammer-mfk.org/

viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

1,5 meter VS og vekt nærmere 3 kilo ikke sant? Ikke 3D men litt rask, noe som betyr middels kV-tall på motoren.
    I utgangspunktet skal du ha et elektro-oppsett som leverer 500-600 Watt minimum.

Hvis du ikke vil gå for de dyreste/beste motorene er det sannsynligvis blant AXI og Hyperion du vil finne passende motor.
    Hos AXI er det minimum 2826-10 som duger og hos Hyperion bør 4020-14 være et alternativ.

Mitt tips for batteri: 5S LiPo.

Strømtrekk rundt 40 ampere som maksimum. Det betyr igjen minst 4000mAh og gjerne større kapasitet for å få litt flytid. To batterier så får du flydd en del.
    Regulator: Hyperion Titan 50 eller helst Jeti, kan holde med 45 Opto Plus men en Jeti 75 Opto Plus er ikke mye dyrere og kan brukes i større oppsett senere.
    Så må du ha en UBEC, jeg er svært godt fornøyd med KoolFlight i praktisk bruk.

PS: er ikke sikker på om du finner Hyperion omtalt som 4020-14 men da er det 4020 med 574kV som er den samme.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• lancair
      • Dec 2005
      • 220

takker for det tipse joo skal se litt på de der men når det jelder det opto. viss jeg har forståt det rett så må jeg ha et eget motakerbateri når man har en sån esc. havner vell på litt over 3 kg tror i men for det skal monteres retrack på den å
      sven arne johansen

mine fly

radioer
      futaba 9c super
      spektrum DX7

nanofloo
      termick star
      stiletto F3F 2.54 wspan
      lancair360 mk2 os50sx 2t
      Enforce os 108 2t
      + en haug til
      http://www.lillehammer-mfk.org/

viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Ja du må ha mottakerbatteri eller UBEC. Men det må du uansett når du bruker 4S eller 5S LiPo siden en evt innebygd BEC ikke klarer å levere strøm til servoene da.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Laserboy
          • Mar 2005
          • 152

Hei lancair!

CMP Lancair 360 er et flott fly - spesiellt den blå versjonen. Den har i utgangspunktet et lite vingeareal og med en vekt på over 3 kg vil du få en vingebelastning på 97g/dm2. Dette er litt mye for denne størrelsen fly og med Naca 0014 profil som denne har så vil modellen ved over 3kg stalle ved ca.45 km/t (12,5m/s). Normal landing vil foregå i ca.50 km/t (14m/s).............jeg vet ikke hvilke erfaringer du har fra tidligere men modellen kan med den tyngden bli litt ekkel når du skal gjøre litt "tighte" manøvre

PS; Ved 60 grader bank og konstant høyde vil modellen steile ved ca.60km/t
          Lars Petter Eriksen

"the essensials are invicible to the eyes"
          Saint-Exupéry

Comment

• lancair
            • Dec 2005
            • 220

hei hei Laserboy

intresang teori det der så her må det slankes ja. jo har flyd såpas at skal nokk mestren den. veit at det er en rask model har vært med en sån i real å det går fort landinds hastighett på den når hjulla tar stripa er ca160km staller ved ca 145km

sven arne johansen

mine fly

radioer
            futaba 9c super
            spektrum DX7

nanofloo
            termick star
            stiletto F3F 2.54 wspan