Unconfigured Ad

Collapse

Gp- Piper J-3 Cub Ii Electric

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soal
    • Nov 2005
    • 91

Gp- Piper J-3 Cub Ii Electric

Heisann.
    Har så smått begynt å leite etter et byggeprosjekt til høsten. Vil ha et litt større elektroprosjekt, men uten at jeg trenger veldig dyre batteripakker, regulatorer og motor. Prisen er en helt avgjørende faktor, lånekassa burde hatt et hobbystipend i tillegg

Har kommet over denne modellen http://www.electrifly.com/largeelectrics/gpma0156.html har tenkt å bruke denne motoren http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=136

Den motoren bør vel passe? Har noen erfaringer med dette flyet og motoren? Regner med kjører med 3S batterier, tror jeg kan bruke ganske store pakker. Flyet er beregnet for 600 børstemotor og NiCd batteri, ganske høy vekt i forhold til kapasitet har jeg sett. Derfor kan jeg vel gå for større LiPo-pakker
  • william123
    • May 2005
    • 2330

hei!
    jeg har et slikt fly. jeg kan ikke uttale meg så mye om flyegenskapene, siden mitt fly gikk i bakken før det hadde 3 min flytid men det fløy fint den korte tiden jeg fløy.

den motoren gi sikkert nok kraft, men jeg er ikke sikker på om du vil få den til å passe innenfor cowlingen. de nippy motorene er ganske stor diameter på.
    jeg fløy mitt fly med en apache 30-14, 12x6 apc e og polyquest 3S 2600. flyveken min havnet på 1,3 kg. med en lettere motor vil cu få vekten ned.
    med mitt batteri og motor balanserte fløyet perfekt uten noe bly.

dette var mit første byggeprosjekt, og jeg bygde det sikkert tunkt med mye unødvendig lim. jeg synes personlig at delene kunne vært bedre utskjært. det bnle mye pussing.

bare spør om det er noe du mere du lurer på
    Last edited by william123; 29-03-06, 13:05.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• soal
      • Nov 2005
      • 91

Hvor brei er cowlingen, hvis det er noe mer å måle på Ser at nippy motoren er 40mm brei, og 53 mm lang, er jo ikka akkurat tøft å ha den snurrende rundt på utsiden av cowlingen

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

jeg måtte utvide hullet og cowlingen litt for å få plass til min motor. den er 3,7 cm brei. hyperion har jo mange fine motorer som er smalere i nesen. de ville passe perfekt tror jeg.
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• soal
          • Nov 2005
          • 91

Det er jo en mulighet det også ja. Er det KV rpm/V som er greit å bruke for å sammenligne forskjellige motorer?

Comment

Working...