Unconfigured Ad

Collapse

forslag til lav-budsjett "bakgårdsfly"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Ingen som vurderer f.eks hobbykong.com da? 30 amp motor og 30 amp kontroller for 330kr til sammen, 50 kr i frakt rett hjem. Ting er jo nesten gratis der, og funker som bare det! Komplett 30 amp oppsett med 2200mah lipo til 560kr! Servoene koster 40kr stk og virker som en hvilken som helst annen miniservo. Sparer jo sikkert 70% i forhold til norge.
    Geir Amund Lindberget

Comment

• walker76
      • Nov 2005
      • 472

Her er flyet.

Her er Motor og servo oppsett

Er noko tyngre T3DII i forhold til T3D ser eg.
      Strømtrekk på motoren veit eg ikkje..
      Last edited by walker76; 01-04-06, 23:52.
      Mvh:
      Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
      www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
      Raptor 90 3D
      Raptor 50 Titan SE
      T-Rex500GF
      T-Rex450SE V1
      JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• Geir J.

#18 Unapproved
        Originally posted by william123
        jeg fant noe hoe elefun i går:

synes ikke 1245 var dyrt for "fly" ESC, motorog adapter. men servoer kommer i tillegg, så flyklart blir det sikkert 1500kr...

Alf jeg ville nå anbefale deg å forsøke den modellen uansett. Jeg har en selv og er strålende fornøyd med egenskapene. Den kan jeg fly i bakgården eller på en liten parkeringsplass. Har en film av jomfruturen her: http://www.bodomfk.no/index.php?ID=1...15&module=news

Comment

• Alf Surdal
          • May 2005
          • 680

Originally posted by galmania
          Ingen som vurderer f.eks hobbykong.com da? 30 amp motor og 30 amp kontroller for 330kr til sammen, 50 kr i frakt rett hjem. Ting er jo nesten gratis der, og funker som bare det! Komplett 30 amp oppsett med 2200mah lipo til 560kr! Servoene koster 40kr stk og virker som en hvilken som helst annen miniservo. Sparer jo sikkert 70% i forhold til norge.
          hva slags leveringstid er det snakk om da?
          Alf Surdal
          Hovsherad

Comment

• galmania
            • Jul 2005
            • 604

Med ems (dyreste frakt) er tar max 3 dager for 190kr (motor esc batteri, 200-250gram) billigste frakt tar vel max en uke og koster da 120 kr.

Hvis du ikke kjøper batteri da så det kommer under 200 gram så koster det kun 47kr i frakt med vanlig luftpost. (billigste)

De slår jo mange norske butikker på leveringstid, og ikke minst pris. Kan bestille 2 kg med varer for 250kr rett hjem med 1-3 dager frakt, det synes jeg ikke er så verst. Du får deans kontakter der også for 10dollar (30 par) koster vel et par tusen i norge, hehe
            Last edited by galmania; 02-04-06, 11:35.
            Geir Amund Lindberget

Comment

• corydoras
              • Jul 2005
              • 257

Heisann

Skal ikke kuppe tråden, men blir ikke onkel toller grinete når varene koster over 200,-??

Tenker da feks som fra hobbykong.com

Mvh
              Cory

Comment

• galmania
                • Jul 2005
                • 604

Hvis du ikke har lyst til å betale toll så er det bare å skrive i kommentarfeltet at han skal sende det som gave, så gjør han det. Verken jeg eller andre jeg har prata med har måtte betale toll noen gang på varer derfra. Men det er jo opp til deg om du vil "jukse" eller ikke.
                Geir Amund Lindberget

Comment

• Alf Surdal
                  • May 2005
                  • 680

Det var da som f..., bestilte nettopp fra hobbykong nå, men glemte å spør om han kunne sende som gave i kommentarfeltet. kanskje han gjør det uansett...er lov å håpe. sendte en mail i reply på order confirmation med spørsmål om de kunne sende som gift.

bestilte følgende

Your order details are:
                  1x #TP10ABESC/659 TowPro 10A Brushless Speed Controller variations = $16.00
                  1x #TP2406/2037 TowPro 2406-32 Brushless Outrunner Motor variations = $15.90
                  4x #TPSG50/663 TowPro SG50 5gr Servo variations = $24.00
                  1x #PMX35mmGC/68 PolyMax 35mm Gold Connectors variations = $7.90

Paypal $4.62
                  International Air Mail 201 - 250gr $13.20
                  Taxes: $0.00
                  -------------------
                  Total: $81.62

dvs at for motor, esc og 4 servoer betaler jeg ~75$*7kr/$ = 525 NOK

skulle nå onkel toll finne på å ta en kikk kan jeg vel regne med at de legger på 25% moms slik at totalen for meg blir 656 NOK, fortsatt grisebillig spør du meg.

tror ikke det er toll på rc utstyr, bare moms.
                  Last edited by Alf Surdal; 02-04-06, 12:41.
                  Alf Surdal
                  Hovsherad

Comment

• AudunT
                    • Oct 2005
                    • 289

Hei Alf!

Jeg kjøper mye fra hobbykong, og han sender det slik at du slipper moms selv om du ikke spør om det.

Du husker polymax bateriene jeg viste deg her om dagen? Hobbykong. Servoene i både tiger mothen og thunderbolten er hobbykong sine 9g. ESC'en og motoren i tiger mothen er hobbykong. Meget godt fornøyd med alt sammen.
                    Audun

Comment

• Alf Surdal
                      • May 2005
                      • 680

Da var resten bestilt fra elefun

T3D CAP
                      Hitec HFS05MS receiver
                      Dubro Ez mini connectors og Deans mini

satser på de 1800mah liion batteriene jeg har liggende, noe tunge, men blir laaaang flytid i alle fall.
                      Alf Surdal
                      Hovsherad

Comment

• galmania
                        • Jul 2005
                        • 604

Originally posted by AudunT
                        Hei Alf!

Jeg kjøper mye fra hobbykong, og han sender det slik at du slipper moms selv om du ikke spør om det.

Du husker polymax bateriene jeg viste deg her om dagen? Hobbykong. Servoene i både tiger mothen og thunderbolten er hobbykong sine 9g. ESC'en og motoren i tiger mothen er hobbykong. Meget godt fornøyd med alt sammen.
                        Hvordan er disse polymax batteriene? I specs, tabeller og grafer ser de da ut til å holde veldig bra på 12C konstant.
                        Geir Amund Lindberget

Comment

Working...